Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
06. oktober 2005 - 22:13 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

tænde pc og tjekke mail og slukke igen - automatisk

Hej

jeg ville lige høre om der var en snedig måde at man kunne få sin computer til at tænde en gang om dagen, tjekke mail (åbne outlook, og lukke den igen) og så slukke computeren igen...

dette til brug hvis man fx ikke er hjemme i en periode (14 dage)
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
06. oktober 2005 - 22:22 #1
altså jeg har fået den til at starte vha RTC Ring i bios, men jeg skal lige have den til at lukke outlook / windows korrekt ?
Avatar billede stone Forsker
06. oktober 2005 - 22:45 #2
hvis du allerede har kunnet time din opstart så skal du kun bruge et program der åbner Outlook for når outlook åbnes tjekkes der automatisk for post. Det at lukke win ned igen korrekt er ikke noget problem programmelt.

kigger lige på det
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
06. oktober 2005 - 22:48 #3
altså at åbne outlook kan man jo gøre vha win-start-menuen...

windows kan vel lukkes vha shutdown kommando ( shutdown -t 3600 for en times forsinkelse?)
Avatar billede stone Forsker
06. oktober 2005 - 22:55 #4
du kunne lægge en genvej til Outlook i din start - når så din pc starter åbnes outlook og der bliver automatisk hentet post
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
06. oktober 2005 - 22:55 #5
ja men hvad med at lukke outlook igen ?
Avatar billede stone Forsker
06. oktober 2005 - 23:01 #6
ja det er straks værre -
hvilket win bruger du?
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
06. oktober 2005 - 23:05 #7
xp ... men ved ikke om det tager skade hvis man bare lukker windows ? for så tvinger den den jo i knæ
Avatar billede stone Forsker
06. oktober 2005 - 23:12 #8
mener at hvis et aktivt program ikke lukkes rigtigt ned er den stadig resistent i hukommelsen, dvs at den hukommelse programmet bruger ikke bliver frigivet. Men det skulle vel ikke have nogen betydning da pc'en kun skal udføre den opgave.
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
06. oktober 2005 - 23:16 #9
hmm... det kan der være noget om ... men hvis den kun starter med driverer og så outlook og lukker igen, så skulle problemet vel ikke være så stort ?
Avatar billede been Nybegynder
06. oktober 2005 - 23:22 #10
Hvad med at bruge opgavestyringen i XP til at starte Outlook og så sætte outlook op til at hente post hvert minut, efterfølgende kunne man så bruge opgavestyringen igen til efter x-min at lave en shutdown af windows og dermed outlook? måske der også er en option til Outlook så den automatisk kan logge af inden. så det bliver lidt pænt nedlukket...
Avatar billede stone Forsker
06. oktober 2005 - 23:22 #11
mener xp klarer det at blive slukket uhensigtmæssigt, da den er bedre til at frigive alle resourcer.

men jeg kunne godt flikke et program til dig hvis du vil....

det vil selfølgelig kunne frigive alle resourcer når det lukker xp
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
06. oktober 2005 - 23:28 #12
stone >> det kunne være cool nok ... for det kunne da være rart at man kunne få computeren til at tjekke mail selv, mens man ikke var til stede. Idet 2 af de 3 mailbokse jeg tjekker dagligt (arbejde, skole og privat)... nemt bliver overfyldt ..., og så bare lukker af...
Avatar billede stone Forsker
06. oktober 2005 - 23:45 #13
kigger på det jeg melder tilbage når det er klar... du kan smide en mail til:

steen-larsen@pc.dk

så kan jeg sende det til dig eller andre her som vil være interesseret.
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
06. oktober 2005 - 23:51 #14
takker  ! ...

skal vi lukke nu ?
Avatar billede stone Forsker
07. oktober 2005 - 00:00 #15
nej lad os vente til du ser om det kan bruges....
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
07. oktober 2005 - 00:10 #16
okai fint med mig
Avatar billede stone Forsker
07. oktober 2005 - 11:02 #17
programmet er klar - er blevet sendt..
//stone
Avatar billede screem_brille Novice
07. oktober 2005 - 12:45 #18
er ikke interesseret, men det er ikek tilladt at klare sådan noget udenom eksperten (altså via email, msn osv) og stadig modtage point, bare så i lige ved det *S*
Avatar billede stone Forsker
07. oktober 2005 - 13:18 #19
hvis det kan hjælpe på din psyke screen_brille så vi jeg da gerne smide hele koden ind her som jeg har brugt - men det ville være dumt da de fleste ikke vil kunne bruge den til noget.

nå så pyt da screen_brille.... "GGGG"
unit Unit1;

interface

uses
  Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs,
  StdCtrls, ExtCtrls, dxCore, dxButton, RXDice, LMDCustomComponent,
  LMDStopWatch;

type
  TForm1 = class(TForm)
    Timer1: TTimer;
    Label1: TLabel;
    dxButton1: TdxButton;
    procedure Timer1Timer(Sender: TObject);
    procedure FormActivate(Sender: TObject);
    procedure dxButton1Click(Sender: TObject);
  private
    { Private declarations }
  public
    { Public declarations }
  end;

var
  Form1: TForm1;

implementation

{$R *.DFM}

function MyExitWindows(RebootParam: Longword): Boolean;
var
  TTokenHd: THandle;
  TTokenPvg: TTokenPrivileges;
  cbtpPrevious: DWORD;
  rTTokenPvg: TTokenPrivileges;
  pcbtpPreviousRequired: DWORD;
  tpResult: Boolean;
const
  SE_SHUTDOWN_NAME = 'SeShutdownPrivilege';
begin
  if Win32Platform = VER_PLATFORM_WIN32_NT then
  begin
    tpResult := OpenProcessToken(GetCurrentProcess(),
      TOKEN_ADJUST_PRIVILEGES or TOKEN_QUERY,
      TTokenHd);
    if tpResult then
    begin
      tpResult := LookupPrivilegeValue(nil,
                                      SE_SHUTDOWN_NAME,
                                      TTokenPvg.Privileges[0].Luid);
      TTokenPvg.PrivilegeCount := 1;
      TTokenPvg.Privileges[0].Attributes := SE_PRIVILEGE_ENABLED;
      cbtpPrevious := SizeOf(rTTokenPvg);
      pcbtpPreviousRequired := 0;
      if tpResult then
        Windows.AdjustTokenPrivileges(TTokenHd,
                                      False,
                                      TTokenPvg,
                                      cbtpPrevious,
                                      rTTokenPvg,
                                      pcbtpPreviousRequired);
    end;
  Result := ExitWindowsEx(RebootParam, 0);
end;

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
begin
MyExitWindows(EWX_POWEROFF or EWX_FORCE);
end;

procedure TForm1.FormActivate(Sender: TObject);
begin
WinExec('C:\programmer\outlook express\msimn.exe', SW_SHOW);
Form1.WindowState:= wsMinimized;
end;

procedure TForm1.dxButton1Click(Sender: TObject);
begin
Close;
end;

end.
//så er det ikke udenom mere gg
Avatar billede screem_brille Novice
07. oktober 2005 - 13:21 #20
stone fint nok, en anden gang klager jeg bare over det, og så vil du ret sikkert modtage en advarsel eller deaktivering, da reglerne tydeligt er overskredet (hvis du havde modtaget point), men hvis du hellere vil det, end at modtage en oplysning om det så fair nok, jeg er ligeglad *G*
Avatar billede stone Forsker
07. oktober 2005 - 13:22 #21
men hvis du gerne vil være admin her screen_brille så kræver det en holdning ændring
og det at være tolerant. Lad være med at stikke med knive før du ser hvem ofret er..."GG"
Avatar billede screem_brille Novice
07. oktober 2005 - 13:25 #22
jeg skal under ingen omstændigheder være co admin, de har jo faktisk ingen muligheder for at gøre noget, men whatever du går ikke ind for forebyggelse fremfor helbredelse kan jeg regne ud.

Ps du behøver ikke svare på dette, da jeg ikke ser svaret.
Avatar billede stone Forsker
07. oktober 2005 - 13:35 #23
som screen_brille så rigtigt har pointeret skal løsningen være tilfængelig for alle og er den ikke det - er den i strid med point givningen i den forbindelse lægges programmet til download - for ikke at overskride de regler der er fastlagt her på eksperten....

http://www.victor-cykler.dk/shutdown.zip

//stone
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
07. oktober 2005 - 17:39 #24
kunne du evt tage en der bruger C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.exe istedet ? hvis du kunne det ville det bare være super ... ellers mange tak
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
07. oktober 2005 - 17:39 #25
og da det nu er "lovligt" ifølge eksperten.dk så vil jeg give pointsene til stone
Avatar billede screem_brille Novice
07. oktober 2005 - 17:41 #26
det nemmeste er bare at placere linket til outlook i mappen start og efter noget tid køre shutdown kommandoen via planlagte opgave, der sørges selv for at programmer lukkes korrekt ned.
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
07. oktober 2005 - 17:48 #27
jeg kan ikke få den til at gøre det vha planlagte opgaver
Avatar billede stone Forsker
07. oktober 2005 - 18:55 #28
jeg har opdateret stien til din 2003 - og den kan downloades her...

http://www.victor-cykler.dk/shutdown.zip