Avatar billede myanimalfarm Nybegynder
06. oktober 2005 - 21:12 Der er 6 kommentarer

_root i filmen som der loades ind i?

en film (profile) loades ind i level 50 i en anden film (baggrund). I filmen profile ligger et movieclip, i movieclippet ligger en knap med følgende script:

on(release){
    _root.baggrunde_mc.gotoAndStop("flowery");
}

det jeg vil have der skal ske er at den skal fortælle et movieclip der ligger i filmen baggrund at den skal gå til det frame der har labelet "flowery". Men der sker sgu ikke så meget. Er det helt forkert at jeg skriver root nåår det i virkeligheden er i en anden film? henviser root kun til root i profile og ikke til root i baggrund? hvad skriver jeg så for at få fat i movieclippet som ligger i filmen baggrund?

Håber nogen kan hjælpe, skal aflever i morgen :-l
Avatar billede fredeboss Nybegynder
07. oktober 2005 - 10:36 #1
Du skal finde ud af hvor du er henne i din film! Det gør du ved at bruge trace funktionen: trace(this) så får du en sti fx: _level10.movie1.movie2
Hvis nu det movieclip der du skal have fat i for at sætte dets onrelease event lægger i roden på din film skal du skrive this._parent._parent.movieduskalhafati.onRelease = function() { blabla }

Brug aldrig _root da du får problemer hvis du sætter dit moviewclip ind i et andet movieclip!!!!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. oktober 2005 - 10:57 #2
Hvis du publisher til flash player 7 så kan du bruge den her :

this._lockroot = true;

Hvilket gør det med at man ikke må bruge _root sårn lidt både og. Det er ikke alt for kønt ikke at have styr på sine stier, men du har nu fået et værktøj til at omgå det.
Avatar billede fredeboss Nybegynder
07. oktober 2005 - 11:16 #3
Man skal aldrig bruge _root!! Basta!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. oktober 2005 - 11:52 #4
Jeg ville heller aldrig gøre det men konstaterer at MM har lavet lockroot for folk der ikke gider at bygge deres ting om.
Avatar billede myanimalfarm Nybegynder
07. oktober 2005 - 14:58 #5
ved et tilfælde fandt jeg ud af at det virkelig hvis jeg bare skrev:

on(release){
    _level.baggrunde_mc.gotoAndStop("flowery");
}

men jeg forstår ikke HVORFOR det virkede, er der en der gider at forklare mig det, vil gerne blive bedre til Flash:-)
Avatar billede myanimalfarm Nybegynder
07. oktober 2005 - 14:59 #6
vil i iøvrigt ikke lige give et svar, så jeg kan give jer point? :-)