Avatar billede nicknack Nybegynder
18. april 2001 - 00:01 Der er 41 kommentarer og
2 løsninger

Vodoo 2 (og Counterstrike) problemer

Har for nyligt geninstalleret Windows og mistede derved den Vodoo2 driver som jeg havde brugt hidtil.  Kunne før køre Halflife/CS i OpenGL mode med WickedGL uden problemer.
Har nu forsøgt div. Vodoo2 drivere - både nyeste og ældre(DX6) og mærkeligt nok har spillet kørt to ud af ti gange...uden at jeg ved hvad jeg har gjort.
Fejlmeldingen lyder: \"GlideInitEnvironment: glide2x.dll expected Voodoo^2, none detected\".  Kører DX8. Hvad er der galt?
Avatar billede ziron Nybegynder
18. april 2001 - 01:54 #1
prøv at afinstalle dit voodoo kort, har har samme fejl godt nok ikke i cs....

/ZIRON
Avatar billede nicknack Nybegynder
18. april 2001 - 09:57 #2
Hvordan kan det være at den nyeste driver 3.02.02 ikke virker.  Bruger jeg den får jeg godt nok en 3dfx tab under Egenskaber for skærm, men hvis jeg klikker på den fryser computeren indtil CtrlAltDel-AfslutJob(Egenskaber for skærm).
Anyway, prøver at afinstalle igen igen...
Avatar billede vuffe Nybegynder
18. april 2001 - 14:07 #3
du skal jo også huske at installere OPEN_GL driverne, de ligger nemlig ikke sammen med 3.02.02 driverne til voodoo2 kortet. Det er en kæmpe fil der fylder ca. 88 MB, og den ligger sometider på nogle demo-cd\'er eller på Q3 cd\'en.
Ellers nap den her:
http://www.glsetup.com/cgi-shl/mirror.cgi

\'vuf
Avatar billede vuffe Nybegynder
18. april 2001 - 14:09 #4
Forresten nicknack, når du kører open_gl, så bruger du jo ikke Direct X, men open_gl. Direct X kan du sikkert godt køre i CS, men så skal du bare vælge det. Hvis du kører open_gl, så husk at vælge 3dfx mini driver.
Avatar billede nicknack Nybegynder
18. april 2001 - 23:16 #5
ziron> Det med at afinstallere virkede ikke. (Valgte \"Fjern\" und Enhedshåndtering/Vodoo2 3D accelerator;  efter genstart blev den gamle DX6 driver der sidst har virket et par gange geninstalleret automatisk.)

vuffe> Prøver at hente og køre glsetup.
Avatar billede nicknack Nybegynder
21. april 2001 - 00:39 #6
Har kørt GlSetup og stadig samme fejlmelding: \"GlideInitEnvironment: glide2x.dll expected Voodoo^2, none detected\"
Kan det betale sig at prøve at installere den nyeste driver til Vodoo2 igen? ...
Avatar billede vuffe Nybegynder
21. april 2001 - 11:44 #7
du kan jo prøve, ellers jeg ved sq ikke hvad der kan være i vejen.
Avatar billede baghera Nybegynder
21. april 2001 - 20:03 #8
du mangler at installere mini-gl drivere som findes på 3dfx.com
Avatar billede nicknack Nybegynder
22. april 2001 - 22:32 #9
Jeg har haft kortet oppe at køre med WickedGL.  Dengang havde jeg åbenbart en driver der virkede...  Nu har jeg prøvet ved at køre GLsetup - stadig ingen bedring...
Kan der være problemer med at der stadig spøger gamle drivere på maskinen?  Og hvordan sikrer man sig at de er helt afinstallerede?
Hjælper det at pille kortet helt ud af maskinen og sætte det i igen?
Avatar billede vuffe Nybegynder
23. april 2001 - 09:45 #10
nej det hjælper ikke.
Kunne det tænkes at det var dit Half-life der ikke var ordentligt installeret.

Kan du godt køre OPEN_GL i andre 3D spil? Hvis det kun er i half-life, skulle du nok prøv at geninstalleret det.
Opløsningen må ikke stå over 800*600 da voodoo2 kortet max understøtter denne opløsning.
For at fjerne alle gamle drivere kan du starte med at afinstallere voodoo 2 driverne. Søg derefter efter navne med 3dfx og Open_GL i windows mappen. ALT hvad du finder fjerner du.
Avatar billede nicknack Nybegynder
23. april 2001 - 10:41 #11
Kan heller ikke få Unreal Tournament til at køre ordentligt (uspilleligt).  Kører ikke full-screen og hakker meget i det.
Jeg prøver af afinstallere/geninstallere drivere.
Og evt. geninstallere HL/CS.  Har valgt 480*640 i HL, da det er det der anbefales i videomode menuen.
Avatar billede vuffe Nybegynder
23. april 2001 - 11:45 #12
Hvad mener du helt præcist med WickedGL driverne?
Avatar billede nicknack Nybegynder
23. april 2001 - 16:49 #13
Da jeg havde installeret HL fik jeg fejlmeldingen at mit grafikkort ikke understøttede OpenGL.  Så prøvede at installere MiniGL og senere WickedGL fra http://www.voodoofiles.com/c/driver.  Sidstnævnte virkede - måske også fordi der i deres readme.txt stod at jeg skulle lave en mindre ændring i drvmap.txt fil.  Derefter kørte HL upåklageligt.
Avatar billede vuffe Nybegynder
23. april 2001 - 18:06 #14
Og hvis jeg forstår det ret, virker det ikke, hvis du gør det samme som dengang?
Avatar billede nicknack Nybegynder
23. april 2001 - 23:46 #15
Det eneste jeg ikke har gjort endnu (tror jeg) er at geninstallere HL.  Men UT virker jo heller ikke rigtigt...
Men fejlmeldingen kommer også allerede når jeg starter computeren op nu - når skrivebordet vises.
Har prøvet at fjerne alle 3dfx og opengl filer og geninstallere vodoo2 driveren. - hmmmmmmmmmm
Avatar billede nicknack Nybegynder
23. april 2001 - 23:47 #16
Har prøvet at køre dxdiag - får også der en fejlmelding om at Direct Draw ikke virker og at jeg kan slå det fra.  Hvis ikke jeg vælger \"slå fra\" fryser dxdiag.  Har installeret DX8a.
Avatar billede vuffe Nybegynder
24. april 2001 - 23:42 #17
hvilket windows kører du med?
Hvor har du hentet voodoo driverne fra?

Prøv at gen-installer DX8a, jeg havde også lidt småproblemer efter første installation, bl.a. blev mit skrivebord plusli totalt grøn, efter at jeg geninstallerede dx8a igen var det løst.
Ja du kan godt høre at jeg er ved at løbe tør for forslag, for du har sq ret - DET ER SKUMMELT.

(tænke tænke tænke tænke tænke tænke tænke tænke tænke tænke tænke tænke tænke tænke tænke tænke, hhhmmmm hhhmmmm hhhmmmm )
Avatar billede nicknack Nybegynder
24. april 2001 - 23:54 #18
Har tænkt på om ikke jeg skulle prøve at gå tilbage til DX7...
Kører Win98 SE
Har hentet driverne på
3dfx.com
voodoofiles.com
downloadsafari.org (gamle drivere)
3dfxgamers.com
Avatar billede nicknack Nybegynder
24. april 2001 - 23:55 #19
Er ved at være desperat / CS-abstinenser :-)  Vil godt fordoble belønningen til 60p!
Avatar billede vuffe Nybegynder
25. april 2001 - 08:10 #20
Hvilken PCI port sidder voodoo kortet i?
Hvilket chipset sidder der på dit bundkort?
Avatar billede vuffe Nybegynder
25. april 2001 - 08:22 #21
Det lyder mystisk, men jeg tænker meget på om det måske \"bare\" er en dårlig installation af Windoze. Nogle gange kan der godt ske et eller andet riv-rav-ruskende galt ved installationen, eller ikke noget galt, men Windoze virker bare ad røven til nogle gange.
Hvad kører du med for et filsystem FAT, FAT32, NTFS? Find ud af det ved at højreklikke på C: drevet.
Er det en original Windows Cd? Hvis ikke, så prøv få fat i en anden.
Avatar billede nicknack Nybegynder
25. april 2001 - 16:39 #22
Beklager, men...
PCI-port?
Chipset?
Motherboardet er et ABIT BH6.
Filsystem er FAT32.
Vil da meget nødigt skulle geninstallere Windows igen...  Hvis jeg alligevel skal, skal jeg så vælge WIN98 eller WIN98SE?

Avatar billede nicknack Nybegynder
26. april 2001 - 20:35 #23
Chipset Intel 440BX
Avatar billede nicknack Nybegynder
26. april 2001 - 23:51 #24
Good news...!!!
Så kører Voodoo2 igen... og dermed CS!

Kørte DXBuster.
Geninstallerede DX8a.
Valgte Fjern Voodoo2 grafikkort.
Ved genstart geninstallerede jeg en ældre driver 3.01.01 - manglede en fil - fandt den i mappen med filerne fra nyeste driver 3.02.02.
Slettede HL.
Geninstallerede HL, opdaterede til 1.1.0.4., derefer til 1.1.0.6.
Installerede CS 1.1.
Nu kører CS i OpenGL 480*640 (ikke prøvet 800*600 endnu) - jubii..
(NB Uden GLSetup eller WickedGL !?!)

MEN nu er der en skønhedsplet ved opstart (skrivebordet loades):
RUNDLL
Fejl i 3dfxv2ps.dll
Mangler: UpdateRegSettings

Nogle ideer til dette?
Avatar billede vuffe Nybegynder
27. april 2001 - 08:05 #25
TILLYKKEE!!
DX Buster?? hvad er det for noget?

Prøv at kør programmet mscofig.exe fra c:windows\\system

her kan du vælge hvilke programmmer der skal starte op ved Windows start. Hvis der er 2 af en slags så slå den ene fra, dog ikke virusscan.
Finder lige et program til at rydde op i din registreringsdatabase...skal have 10me nu, kommer tilbage
Avatar billede vuffe Nybegynder
27. april 2001 - 08:58 #26
Avatar billede nicknack Nybegynder
27. april 2001 - 16:59 #27
ØV - har kørt regcleaner, men fandt ikke noget der burde slettes.  Der var kun een Voodoo2 registrering.  Og nu vil CS atter ikke spille i OpenGL mode.  Det kunne den som sagt i går... snøft.....
DXBuster fjerner DirectX fra computeren. Læst om den i et DX spørgsmål her på sitet.
Avatar billede nicknack Nybegynder
27. april 2001 - 17:08 #28
Fejlmeldingen ser en lille smule anderledes ud nu - måske fordi jeg har installeret en anden Voodoo2 driver:
\"Fejl
_GlideInitEnvironment: glide2x.dll expected Voodoo, none detected\"
Avatar billede vuffe Nybegynder
28. april 2001 - 22:03 #29
Puha! du har da et par probs med det voodoo kort.
Avatar billede vuffe Nybegynder
28. april 2001 - 22:07 #30
Det lyder meget meget mystisk...

Jeg har også engang haft et voodoo 2 kort, og jeg havde også lidt småproblemer med det da driverne sqlle installeres. Jeg måtte også starte med at installere en helt gammel standard driver og derefter opdatere den med den nye driver.
Avatar billede nicknack Nybegynder
29. april 2001 - 22:31 #31
Hm - er der forskel paa at opdatere en gammel driver, og saa at installere en ny driver fra starten?
Hvordan kan det mon vaere at jeg denne gang kunne koere CS i OpenGL mode (en aften) uden at installere hverken WickedGL eller GLSetup??
Avatar billede vuffe Nybegynder
30. april 2001 - 22:52 #32
-(1) ja det er det jeg undrer mig lidt over, altså om der virkelig er forskel...det burde der jo sådan set ikke være, men det var jo også det du gjorde da CS plusli virkede.
- (2) Jeg synes dit voodoo kort opfører sig meget underligt, (sjovt jeg, har lige haft kigget på et voodoo3 kort der blev 70 grader ved idle load)
Men sig mig lige, når du får en af de dersens mange fejlmeldinger, er det så når du starter eller joiner et spil.
Det er total myztizk at du den ene aften kunne spille CS uden probs, men næste dag manglede du lige plusli en fil...
Avatar billede vuffe Nybegynder
30. april 2001 - 23:08 #33
Har du tjekket adressen www.voodoofiles.com
Der kan du vist hente alt hvad du har brug for.
Avatar billede vuffe Nybegynder
30. april 2001 - 23:08 #34
husk mini GL
Avatar billede nicknack Nybegynder
03. maj 2001 - 23:47 #35
Kan ikke rigtigt finde ud af hvilken version af miniGL jeg så skulle hente...
Har jo også haft gode erfaringer med WickedGL...
Avatar billede vuffe Nybegynder
04. maj 2001 - 10:51 #36
Bare hent det nyeste
Avatar billede nicknack Nybegynder
04. maj 2001 - 23:40 #37
Hm... har nu startet computeren op og får igen fejlmelding ved opstart:
RUNDLL
Fejl i 3dfxv2ps.dll
Mangler: UpdateRegSettings

Har endnu ikke hentet/installeret MiniGL eller WickedGL.

MEN, nu virker CS og Unreal Tournament igen... Er det en periodisk fejl eller hvad ?!?!?!?
Gad vide om det voodookort virker næste gang...
Avatar billede nicknack Nybegynder
06. maj 2001 - 00:21 #38
I dag virker CS ikke...
Har prøvet at installere MiniGL 1.49 - men uden effekt åbenbart... Måske i morgen.
Avatar billede vuffe Nybegynder
06. maj 2001 - 17:55 #39
Ja jeg ved satme ikke hvad det voodoo kort fejler, men det er da helt sikkert at der er noget helt riv rav ruskende galt... Det kører åbenbart lidt efter hvad dit kort er i humør til.
Avatar billede nicknack Nybegynder
06. maj 2001 - 19:52 #40
Hvis det er fordi kortet er kaputski - hvad kan så anbefales som alternativ - for under en tudse?  Hvad med TNT2 64?
Avatar billede vuffe Nybegynder
07. maj 2001 - 09:51 #41
TNT2 M64 er den dårlige udgave af TNT2. TNT 2 Pro eller ultra vil være at foretrække. Men skal det være AGP eller PCI? Har du AGP så skal det være det.
Avatar billede nicknack Nybegynder
08. maj 2001 - 22:54 #42
Hm - en kammerat havde en ide om at problemerne kunne skyldes en defekt virusdat fil jeg har haft på computeren.  Anbefalede at jeg prøvede at geninstallere win98 igen.
Avatar billede vuffe Nybegynder
09. maj 2001 - 11:35 #43
Ja måske det er der problemet ligger! prøv at fjern din virusscanner - HELT.