Avatar billede beef12 Nybegynder
06. oktober 2005 - 15:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fejl i stylesheet

<?xml version='1.0'?>
<xsl:stylesheet xmlns:xsl='http://www.w3.org/1999/XSL/Transform'
xmlns:saw="com" version='1.0'>
<xsl:template match='/'>
<root>
<xsl:for-each select='//CatalogObj'>
<catalog>
<xsl:element name='path'><xsl:value-of select='@path'/></xsl:element>
<xsl:element name='type'><xsl:value-of select='@signature'/></xsl:element>
<xsl:element name='subjectarea'><xsl:value-of select='report/criteria/@subjectArea'/></xsl:element>
<xsl:template match='/'>
<column><xsl:value-of select='//CatalogObj/report/criteria/columns/column/@formula'/></column>
</xsl:template>
</catalog>
</xsl:for-each>
</root>
</xsl:template>
</xsl:stylesheet>

Får fejlen: ---> System.Xml.Xsl.XsltException: 'xsl:template' cannot be a child of 'catalog' element.

Hvorfor?
Avatar billede perlund Nybegynder
06. oktober 2005 - 15:58 #1
Hvorfor er det lige du har <xsl:template match='/'> som parent til din <column ?? Jeg kan umiddelbart ikke lige se meningen.
Avatar billede beef12 Nybegynder
06. oktober 2005 - 16:11 #2
Ja det har du jo sådan set ret i - men det bliver ikke ret meget bedre når jeg fjerner den :-)
Så får jeg den øverste <column> i XML-filen som går igen i hele output filen.
Avatar billede perlund Nybegynder
06. oktober 2005 - 16:15 #3
Nu er det lidt svært at vide, hvordan du gerne vil have outputtet til at være, men hvad ved følgende:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<xsl:stylesheet xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform" xmlns:saw="com" version="1.0">
    <xsl:template match="/">
        <root>
            <xsl:for-each select="//CatalogObj">
                <catalog>
                    <xsl:element name="path">
                        <xsl:value-of select="@path"/>
                    </xsl:element>
                    <xsl:element name="type">
                        <xsl:value-of select="@signature"/>
                    </xsl:element>
                    <xsl:element name="subjectarea">
                        <xsl:value-of select="report/criteria/@subjectArea"/>
                    </xsl:element>
                        <column>
                            <xsl:value-of select="report/criteria/columns/column/@formula"/>
                        </column>
                </catalog>
            </xsl:for-each>
        </root>
    </xsl:template>
</xsl:stylesheet>
Avatar billede beef12 Nybegynder
06. oktober 2005 - 16:23 #4
Output skal se nogenlunde sådan her ud:
<root>
<catalog>
    <path>dfsdfs</path>
    <type>ghf</type>
    <subjectarea>dssf
    </subjectarea>
    <column>
    </column>
  </catalog>
  <catalog>
    <path>/her/test</path>
    <type>global</type>
    <subjectarea>dhgdgh
    </subjectarea>
    <column>fdgdfg
    </column>
<column>dfgdfg
    </column>
    <column>fdgdfg
    </column>
  </catalog>
</root>

Dvs. der er flere forekomster af <column>, hvilket dit eksempel, såvidt jeg kan se, ikke trager højde for.
Avatar billede beef12 Nybegynder
06. oktober 2005 - 16:23 #5
giver det bedre mening?
Avatar billede perlund Nybegynder
06. oktober 2005 - 16:25 #6
Dette er en mulighed:
                    <xsl:for-each select="report/criteria/columns/column">
                        <column>
                            <xsl:value-of select="@formula"/>
                        </column>
                    </xsl:for-each>

Altså princippet - du skal lige rette det til. Jeg kender jo ikke din XML.
Avatar billede beef12 Nybegynder
06. oktober 2005 - 16:30 #7
Det gjorde jeg og fik lavet en masse ballade. Jeg endte med at få alle columns i hele filen under hver enkelte catalog-element. Hvad gjorde jeg galt tror du?

Jeg prøver lige igen...
Avatar billede perlund Nybegynder
06. oktober 2005 - 16:32 #8
Du kom nok til at bruge noge ala //columns :) // betyder at hele træet søges igennem.
Avatar billede beef12 Nybegynder
06. oktober 2005 - 16:33 #9
du har ret - problem løst.

Top dollar - smid et svar :-)
Avatar billede perlund Nybegynder
06. oktober 2005 - 16:33 #10
np:)
Avatar billede beef12 Nybegynder
06. oktober 2005 - 16:35 #11
sådan - så er der points :-)