Avatar billede bjavle Nybegynder
06. oktober 2005 - 08:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kan ikke browse netværkssteder fra nogle af netværkets pc´er

jeg kan fra den pc jeg arbejder ved se alle de andre computere på netværket via netværkssteder (det er under winxp).
(Den viser domænet og workgroups)

Men hvis jeg går over til en anden kan jeg ikke browse netværkssteder.
(Den viser kun domænet men kan ikke browse)

Jeg har prøvet alt jeg lige kan finde på
Avatar billede jaze Nybegynder
06. oktober 2005 - 08:47 #1
Har du deaktiveret XP's egen firewall, evt. tjekket DNS og WINS
Avatar billede bjavle Nybegynder
06. oktober 2005 - 09:49 #2
jeg har prøvet både med og uden firewall. ingen forskel.
Maskinerne bruger samme dns.
WINS bruger vi ikke
Avatar billede jaze Nybegynder
06. oktober 2005 - 09:56 #3
Når du prøvede uden firewall, lod du da de maskiner du forsøger med være deaktiverede i et par minutter, og evt. genstartede disse. Så de genanmelder deres ankomst på netværket.
Avatar billede bjavle Nybegynder
06. oktober 2005 - 10:34 #4
det var dog alligevel firewall... smid et svar
Avatar billede jaze Nybegynder
06. oktober 2005 - 10:35 #5
Det anede mig - hermed et svar