Avatar billede flash-man Nybegynder
06. oktober 2005 - 01:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

$_SERVER[PHP_SELF] i en header()

Hey Eksperter!

Jeg har læst lidt rundtomkring på eksperten, men er ikke kommet frem til en løsning. Jeg kan ikke få min header til at virke. Hvis jeg bruger denne metode:

$full_adr = "http://www.domændet.dk/index.php";
header("Location: $full_adr");

Så virker det udemærket, hvorimod hvis jeg prøver med:

$full_adr = "http://www.domændet.dk/$_SERVER[PHP_SELF]";
header("Location: $full_adr");

så kan den ikke finde siden jeg prøver at åbne... Er der en logisk forklaring på dette? Vil nemlig gerne være fri for at skulle definere fil-navn i scriptet overhovedtaget..
Avatar billede ksoren Nybegynder
06. oktober 2005 - 01:15 #1
lav en echo $full_adr og du finder nok svaret
Avatar billede flash-man Nybegynder
06. oktober 2005 - 01:17 #2
jeg kommer til at blive irreteret på dig, hvis det har været så let :) du hører svar fra mig lige om lidt
Avatar billede flash-man Nybegynder
06. oktober 2005 - 01:20 #3
Det er næsten irreterende at svaret skulle komme deraf, men det er jo det man har eksperten til. Derfor man ikke skal sidde oppe sent og programmere når så'n nogle små fejl opstår...havde selvfølgelig glemt at den talte en mappe med i $_SERVER[PHP_SELF] som jeg havde defineret med. Men tak for hjælpen, du skal have points for lige at have tændt lampen for mig
Avatar billede flash-man Nybegynder
06. oktober 2005 - 01:20 #4
dvs. læg et svar ;)
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2005 - 08:35 #5
header("Location: http://www.domænenavn.dk/" . $_SERVER['PHP_SELF']);
Avatar billede ksoren Nybegynder
06. oktober 2005 - 12:25 #6
gandso, nu laver du samme fejl :)

PHP_SELF indeholder en / som det første. Dvs du får domænenavn.dk//script.php
Avatar billede flash-man Nybegynder
06. oktober 2005 - 22:37 #7
ksoren...Takker endnu engang for svaret og ja, gandso, så langt var jeg kommet ;)