Avatar billede farout Nybegynder
05. oktober 2005 - 23:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

mus effekt på links

Jeg er ved at lære lidt php, og ind i mellem kører jeg fast, denne gang er det fordi jeg har prøvet at få en mouse over effekt på mine links, dvs linket ændre sig når musen køres hen over det, jeg har prøvet at putte et java script ind, men så kan jeg ikke se noget php på siden.
er det muligt at lave en mouse over effekt i php, eller måske i css, og er der et let at forstå eksempel, for en newb som mig :)
Avatar billede jaw Nybegynder
05. oktober 2005 - 23:26 #1
er det ikke bare style='cursor:hand' ?

Men det skulle nu ikke være noget problem at kombinere php og javascript, medmindre man selvfølgelig gør det forkert :)
Avatar billede farout Nybegynder
05. oktober 2005 - 23:29 #2
jeg gør det sikkert forkert :)
det jeg er ude efter er eksempeltvis at link teksten ændre farve når man kører musen over
Avatar billede jaw Nybegynder
05. oktober 2005 - 23:56 #3
Det vil du få mere ud af at smide i en html eller css kategori. Så kan du altid oprette et spørgsmål herinde med, hvordan du får det sat ind i dit script hvis det bøvler.

Det er helt tilladt at du lukker dette spøgsmål og opretter et nyt et andet sted. Sålænge du ikke har 2 ens.
Avatar billede 17196 Nybegynder
06. oktober 2005 - 06:41 #4
Hvis du bare vil ændre farven på linket, så brug css!
eks.
a:link, a:active, a:visited {
    font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 9px;
    color: #114A75;
    font-weight: bold;
    text-decoration: none;
}
a:hover {
    color: #999999;
}

Hvis det er baggrunden du vil ændre skal du bruge javascript!
eks.
<table width="100%"  border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" onclick="location.href='xxxxx.php'" onmouseover="this.style.backgroundColor='#EEEEEE'" onmouseout="this.style.backgroundColor='#FFFFFF'">
  <tr>
    <td class="font_blue">
    INDSÆT LINK HER
</td>
  </tr>
</table>

Håber det hjalp! Ellers må du smide koden så man kan se hvor den er gal!
Avatar billede farout Nybegynder
07. oktober 2005 - 23:52 #5
Det var lige hvad jeg søgte, tak skal du have :o
ligger du lige et svar
Avatar billede 17196 Nybegynder
08. oktober 2005 - 00:39 #6
Svar! God weekend!
Avatar billede farout Nybegynder
08. oktober 2005 - 14:58 #7
Tak i lige måde :)