Avatar billede cronck Nybegynder
05. oktober 2005 - 22:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Index'erede text-felter

Jeg er ret ny i VB.Net, og bruger lige nu Express 2005...

I VB 6.0, kunne man klikke på et tekst felt i form designeren, og vælge hvilket nummer den skulle have i et Index.

Hvordan laver jeg disse Index'es i VB.Net Express 2005?
Avatar billede cronck Nybegynder
05. oktober 2005 - 23:07 #1
Årsagen til det er fordi at 4 felter "Hænger" sammen...
Og de kalder hinanden udfra sit index.

Samtidig er det nemmere at gøre ting som det her:
        For i = 0 To 2
            cmbSkill(i).BackColor = Color.SteelBlue
Avatar billede cronck Nybegynder
05. oktober 2005 - 23:46 #2
Avatar billede cronck Nybegynder
06. oktober 2005 - 00:12 #3
Har fundet en "løsning"...
Kalder dem bare et tal til sidst, og så bruger jeg den her:
    Private Sub NumericUpDown_ValueChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles _CurXp_0.ValueChanged, _CurXp_1.ValueChanged, _CurXp_2.ValueChanged, _TarXp_0.ValueChanged, _TarXp_1.ValueChanged, _TarXp_2.ValueChanged
        Dim Index As Integer
        Index = Replace(DirectCast(sender, NumericUpDown).Name, "_CurXp_", "")
        If (InStr(DirectCast(sender, NumericUpDown).Name, "CurXP")) Then

        End If
        If (InStr(DirectCast(sender, NumericUpDown).Name, "TarXP")) Then

        End If
    End Sub