Avatar billede zerocool Nybegynder
17. april 2001 - 21:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

fil smeltet ind i delphi

hej så er der lige et problem her fra mig igen.

¨nu har jeg lavet lidt om i en dll fil i icq så de der irriterende banner forsvinder og så vil jeg gerne have den dll fil smeltet ind i programmet så den ikke ligger og flydder ved siden af.

hvordan for jeg smeltet den ind i projektet?

og hvordan ser \"copyfile\" koden så ud (lige nu bruger jeg filehandling eks. fra borrisholt.com)?
Avatar billede cyberjam Nybegynder
18. april 2001 - 15:25 #1
Hvis du vil \"lægge dll-filen ind i exe-filen\" så er der nogle forslag her:

http://www.eksperten.dk/spm/65004

Du kan bruge fmxutils (det er en extra pas-file til delphi der ikke er installeret fra start, søg efter fmxutils.pas i delphi directoriet og læg den ind i lib-directoriet), som indeholder følgende functions:

ExecuteFile
CopyFile
DeleteFile
(Tror også der er MoveFile med)

Jeg er ikke helt siker på hvad du vil CopyFile\'e, kan du ikke forklare lidt nærmere?
Avatar billede zerocool Nybegynder
18. april 2001 - 20:25 #2
jo når jeg starter programmet så skulle jeg gerne have dll\'en til at ligger inde i exe filen
og så når man trykker på en knap så kopier den filen ind i en mappe

spm:
1. hvordan for jeg så den fandens dll ind i exe filen.

2. og hvordan ser koden ud der skal kopier dll\'en over i mappen
Avatar billede cyberjam Nybegynder
18. april 2001 - 20:40 #3
lav en fil der ender på .rc (det er en resource file):

//start of file

//Name            TYPE            Filename
  W0001        WAVFILE          correct.wav

//end of file

kald den fx. hest.rc

tilføj nu filen til projektet ...

Så kommer vi til alt det sjove :

Først skal vi have en funktion der loader den ind fra resoursen :

procedure ExtractFromRes(ResType, ResName : String);
begin
  with TResourceStream.Create(HINSTANCE, Resname, Pchar(ResType)) do
  try
    Position := 0;
    SaveToFile(\'C:\\\' + ResName + \'.wav\');
  finally
    free;
  end;

Så skal den bare kaldes (dette er koden der skal eksekveres når der trykkes på knappen):

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
  ExtractFromRes(\'WAVFILE\', \'W0001\');
end;

(dette stykke kode er taget/modificeret fra http://www.eksperten.dk/spm/51461 , skrevet af borrisholt)
Avatar billede zerocool Nybegynder
18. april 2001 - 20:58 #4
ok men her:
ExtractFromRes(\'WAVFILE\', \'W0001\');
hva skal jeg erstate (\'WAVFILE\', \'W0001\'); med??

/zerocool
Avatar billede zerocool Nybegynder
18. april 2001 - 21:04 #5
lige meget har fundet ud af det.
Avatar billede zerocool Nybegynder
18. april 2001 - 21:16 #6
prøver det lige til i morgen så for du pointene

/zerocool