Avatar billede brianovitch Nybegynder
05. oktober 2005 - 11:50 Der er 4 kommentarer

Hvordan laver man en preloader for billeder der hentes eksternt

Jeg vil gerne loade nogle billeder ind i min flash fil, men filmen må ikke begynde at køre før billederne er loadet ind.

Jeg har prøvet med
onClipEvent(load) {
    loadMovie("../bgbilleder/hund.jpg", "_root.load1");
    loadMovie("../bgbilleder/haandtryk.jpg", "_root.load2");
    loadMovie("../bgbilleder/jorden.jpg", "_root.load3");
    loadMovie("../bgbilleder/martin.jpg", "_root.load4");
    loadMovie("../bgbilleder/seddel.jpg", "_root.load5");
    loadMovie("../bgbilleder/soster.jpg", "_root.load6");
    }
men der er jo ingen preloader på.
Hvis filmen starter inden billederne er loadet når man ikke at se dem.

Kan man lave flere preloader undervejs.

Hvis jeg f.eks. har billede 1 i frame 1 og billede 2 i frame 20 osv. og stopper hver gang den skal loade et billede ind. Kan man så lave en preloader ved hvert billede?
Avatar billede flashers Nybegynder
05. oktober 2005 - 14:10 #1
Avatar billede brianovitch Nybegynder
05. oktober 2005 - 14:38 #2
Den tut har jeg set. Jeg er ude efter et script der kan loade billeder ind løbende.
Nu når jeg tænker over det skal det være sådan:

Jeg loader det første billede ind i 1. frame, stop!
Den skal først hoppe videre til 2. frame når billede 2 er loadet eller efter 20 sek(hvis det tager mindre end 20 sek. at loade billedet).
Behøver jeg så at ligge billederne ind i en swf?
hvis nu jeg vil skifte billedet ud i folderen er det vel mennere hvis det ikke skal gennem en anden swf først?
Avatar billede fredeboss Nybegynder
07. oktober 2005 - 10:48 #3
1:frame
this.onEnterFrame = function() {
  if (this.getBytesLoaded() == this.getBytesTotal()) {
      this.createEmptyMovieclip("movie1", 1)
      this.createEmptyMovieClip("_picture",1)
      this.movie1._picture.loadMovie("../bgbilleder/hund.jpg");
      this.movie1.onEnterFrame = loadpic
  }
loadpic = function() {
  if (this._picture.getBytesLoaded() == this._picture.getBytesTotal() && this._picture.getBytesTotal() > 5) {
      trace("Billede er loaded")
  }
Avatar billede fredeboss Nybegynder
07. oktober 2005 - 10:49 #4
Jeg har ikke tjekket koden igennem men den skulle være ok!!! 2:frame skal du lave en this.gotoAndPlay(1)!