Avatar billede chaser64 Nybegynder
05. oktober 2005 - 09:05 Der er 2 løsninger

Flytning af database

Hej Eksperter

Jeg har en MSSQL database hosted hos wannafind lige nu, men mit website liggende på egen server. Det giver naturligvis en lagsom side, eftersom databaseopkaldet foretages via wan.

Nu har jeg købt en ekstra server som skal hoste min SQL database.

MEEEEEN.....

Jeg har hørt at man ikke bare kan flytte en database uden at de tabeller der indeholder et ID-felt med autonummerering, fuckere up... :o(

Er dette rigtigt??

Der ud over vil jeg gerne vide om det kan lade sig gøre at flytte hele databasen på en gang direkte fra Enterprise manager... Eller om jeg skal eksportere hver enkelt tabel ud til tekstfil, for at inportere den i den nye database..

Håber I kan hjælpe med mine spørgsmål...

// Casper
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
05. oktober 2005 - 09:11 #1
Det er ikke rigtigt.

Der er to muligheder: Den ene er at lave en sikkerhedskopi af databasen og restore den på den nye server via Enterprise Manager. Du skal så huske på Options-fanen at sætte de korrekte stier for placeringen.

Den anden mulighed er at frakoble databaserne på den nuværende server og derefter kopiere filerne fysisk (mdf, ldf og evt. ndf) til den nye server og tilkoble dem der.
Avatar billede slamsuger Nybegynder
05. oktober 2005 - 11:29 #2
Hvilken version af database bruger du ...

Hvis det er SQL 2000 burde du kunne
1) "detache" filerne på server1
2) kopiere filerne til servere2
3) attatche databasen her

Imellem to version af MSSQL kan der være visse problemer. Den idiot sikre metode er at du laver en select på hver tabel i den gamle database som generere et SQL script med en række INSERT statements som du så fyrer af på den nye server. Autonumre kunne godt være et problem med denne metode, men det er nu noget som jeg har selv har holdt mig fra ... primært fordi det i de gamle versioner af MSSQL gik ged i det hvis du kom til at slette rækker i dine tabeller....