Avatar billede nbnielsen Nybegynder
04. oktober 2005 - 14:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mulig "progress visning" i et VBScript.

Er det muligt at lave en MsgBox uden nogen knapper, men med en kort tekst besked i, som så bliver lukket ved afslutning af scritet?

Altså afsluttet automatisk, ligesom man trykker på en usynlig "ok" knap.
Avatar billede kabbak Professor
04. oktober 2005 - 14:50 #1
WshShell.Popup "Begynder kopiering", 2,"VENT", 0
Avatar billede kabbak Professor
04. oktober 2005 - 14:52 #2
Avatar billede nbnielsen Nybegynder
04. oktober 2005 - 15:13 #3
Ja well... det er jo sådan set godt nok, men med det du skriver kunne jeg jo ligeså godt bruge en msgbox.

Er det ikke muligt at lave en popup uden knapper? eller med skjulte knapper?

Og der bliver automatisk lukket ved slutning af scriptet.

(scriptet er et script der henter en fil fra nettet, og da jeg ikke kan regne med mine brugeres internet hastighed, skal de have en forsikring om at scriptet stadig kører, og er igang med noget.)
Avatar billede kabbak Professor
04. oktober 2005 - 16:24 #4
Du har delvis ret, men den lukker selv, ved tidsudløb, hvis du ikke trykker, det gør en Msgbox ikke.

Jeg ved ikke om du kan undgå knapper.
Avatar billede garrett Seniormester
13. oktober 2005 - 14:19 #5
Du kan evt. åbne et Inernet Explorer vindue og skrive ting og sager i det mens dit script arbejder, og lukke det igen når scriptet er færdigt

Set objExplorer = WScript.CreateObject("InternetExplorer.Application")
objExplorer.Navigate "about:blank"
objExplorer.ToolBar = 0
objExplorer.StatusBar = 0
objExplorer.Width = 400
objExplorer.Height = 600
objExplorer.Left = 0
objExplorer.Top = 0

Do While (objExplorer.Busy)
    Wscript.Sleep 200
Loop

objExplorer.Visible = 1
objExplorer.Document.Body.InnerHTML = "<b>foo_bar</b> for the win!"

'En
'Masse
'kode
objExplorer.Document.Body.InnerHTML = objExplorer.Document.Body.InnerHTML & "Mere du vil tilføje jo længere scriptet kommer hen"

'Lukker automatisk Internet Explorer vinduet efter 3000 milisekunder.
Wscript.Sleep 3000
objExplorer.Quit
Avatar billede nbnielsen Nybegynder
08. december 2005 - 08:56 #6
Det var præsis det jeg brugte.

Sorry jeg ikke svarede før, har været væk fra eksperten i et stykke tid ;)