Avatar billede leasing Nybegynder
04. oktober 2005 - 13:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ASP kode skal integreres i javascript

Jeg har tinyMCE som CMS og det virker som det skal. Når man skal indsætte e billede har man mulighed for at benytte en imagelist, men FSO skal kodes ind i js.filen...det er her jeg står af.
Den simple kode som er i js.filen fil er:
----------------------------
// This list may be created by a server logic page PHP/ASP/ASPX/JSP in some backend system.
// There images will be displayed as a dropdown in all image dialogs if the "external_link_image_url"
// option is defined in TinyMCE init.

var tinyMCEImageList = new Array(
    // Name, URL

    ["Logo 1", "logo.jpg"],
    ["Logo 2 Over", "logo_over.jpg"]
);

--------------------------

For at jeg kan se de billeder jeg har i en given mappe i imagelist skal jeg have følgende kode integreret i js.filen:

<%
    folderspec = server.mappath("images/")
    Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
    Set objFolder = fso.GetFolder(folderspec)
    Set objFiles = objFolder.Files

    For Each Image In objFiles
        If lCase(right(Image.Name,3)) = "jpg" OR lCase(right(Image.Name,3)) = "gif" OR lCase(right(Image.Name,3)) = "jpeg" OR lCase(right(Image.Name,3)) = "bmp"  Then
        filnavn = right(Image.Name,3)
        filnavn1 = Image.Name
%>
        ["<%=filnavn&>", "<%=filnavn1%>"],
<%
        End if
    Next
    Set fso = Nothing
%>

mit store spørgsmål er så hvordan gøres dette...håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede olebole Juniormester
04. oktober 2005 - 15:58 #1
<ole>

- mit store spørgsmål er: Hvad er det præcist, du ikke kan finde ud af?  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede leasing Nybegynder
04. oktober 2005 - 20:22 #2
Hej olebole

Den fil jeg skal ændre og indsætte mit FSO i er en js.fil og jeg er ikke stærk i javascript, så FSO skal integreres i js.filen...og jeg aner ikke engang om det kan lade sig gøre, men det håber jeg.

Den imagelist som man kan vælge sine billeder ud fra bliver dannet ud fra js.filen.
Listen bliver dannet ud fra disse data:
    ["Logo 1", "logo.jpg"],
    ["Logo 2 Over", "logo_over.jpg"]

det er jo så her at FSO skal indsættes så alle billederne i images-mappen bliver sat ind.

Håber det giver lidt mere mening.
Avatar billede olebole Juniormester
04. oktober 2005 - 23:27 #3
Jamen, er det ikke det, du gør i spørgsmålet? Virker det ikke for dig?
Avatar billede leasing Nybegynder
05. oktober 2005 - 07:48 #4
Nej det gør det desværre ikke, men kan man umiddelbart sætte asp-kode ind i en js.fil?
Avatar billede fey.dk Nybegynder
06. oktober 2005 - 23:29 #5
Har du overvejet at omdøbe filen til .asp? Det er jo flintrende ligegyldigt hvilken filendelse en javascript-fil har, bare indholdet er script.
Avatar billede roenving Novice
08. oktober 2005 - 23:46 #6
-- og mime-typen er sat rigtigt !-)
Avatar billede leasing Nybegynder
07. juli 2006 - 13:17 #7
Meget gammelt spørgsmål. Jeg har desværre ikke fået arbejdet videre med problemet, men tror spørgsmål skal lukkes nu. Må vende tilbage når jeg begynder at rode med det igen.