Avatar billede f-andersen Nybegynder
03. oktober 2005 - 15:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

AD, computer sidst logget på

Hej

Er der et "plugin" til ActiveDirectory, hvor man kan se hvornår computeren sidst har været logget på netværket?

Jeg synes selv jeg har ledt efter lidt forskellige nøgleord, men jeg synes ikke jeg finder det store resultat :|
Avatar billede f-andersen Nybegynder
03. oktober 2005 - 15:34 #1
Altså under Computers inde i ActiveDirectory.. Kan man der få et plugin der viser hvornår computeren sidst har været logget på netværket ???
Avatar billede billund Nybegynder
03. oktober 2005 - 22:41 #2
Ikke det jeg ved af, men der findes et program som hedder Hyena, det kan lave en masse udtræk fra AD. Du kan hente en 30 dages trail af programmet her. http://www.systemtools.com/hyena/?source=goto
Avatar billede screem_brille Novice
03. oktober 2005 - 23:36 #3
ja ved at sætte audit op til at logge dette
Avatar billede billund Nybegynder
03. oktober 2005 - 23:56 #4
Hjælper ikke meget på hvis man gerne vil se hvornår en maskine sidst har logget på, som jeg læser spørgsmålet vil f-andersen gerne vide hvornår en bestemt maskine sidst har været logget på. Hvis der er for at følge om den logger på fremover er det helt fint med audit.
Avatar billede f-andersen Nybegynder
04. oktober 2005 - 08:11 #5
Det er da egentlig mærkeligt at det ikke bare er standard i active directory. Nu sidder jeg og skal rydde op i vores AD, og det kunne da lige være smart, og se hvornår Computer1 har været logget på i domænet.
Jeg føler det nærmest logisk at man skal kunne se dette.

Jeg prøver at kigge på Hyena
Avatar billede f-andersen Nybegynder
05. oktober 2005 - 12:05 #6
Jeg kan ikke finde en løsning for at kunne se det. Efter hvad jeg kan finde omkring hyena og selv har prøvet, kan jeg ikke få den til at se hvornår en computer sidst har været logget på.
Avatar billede screem_brille Novice
05. oktober 2005 - 12:09 #7
det virker nu elelrs fint her med at kigge i security loggen for at se hvornår en given maskine er logget på...
Avatar billede f-andersen Nybegynder
05. oktober 2005 - 12:11 #8
I security loggen i hyena???? Jeg kan ikke finde det da!
Avatar billede screem_brille Novice
05. oktober 2005 - 12:13 #9
nej i windows´s security log, kontrolpanelet -> administration -> event viewer security log.
Avatar billede billund Nybegynder
06. oktober 2005 - 12:07 #10
(Hyena)HK på maskinen og vælg properties, under fanebladet object er der et felt der hedder "last logon".