Avatar billede mortency Nybegynder
03. oktober 2005 - 08:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Få et program til å starte når et annen program har startet

Jeg har et program som kjører ut filer dagelig. Jeg vil gjerne at når dette programmet starter så skal et annet program også starte. Er det noen som har en god ide på hvordan dette kan lages?

Mappenen er:
GX
Programmappe

Filen jeg vil starte ligger i mappen GX og er en batch fil som sender parameter til en annen fil. Koden er:

cd c:\super\kommsrv\GX
BizSuper.exe c:\super\kommsrv\Programmappe\plst.txt

Den skal lytte på filen som ligger i "Programmappe" og heter
SWECWIN.EXE.

Noen som kan hjelpe meg?

//Morten
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. oktober 2005 - 10:53 #1
GENERELT: Hvis du vil have FEEDBACK i dette spørgsmål bør du også selv give FEEDBACK i dine tidl. spørgsmål: http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=mortency&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp - 15 åbne... ikke populært.

En del eksperter her på Eksperten.dk undertrykker (kommentar/besvare ikke) spørgsmål fra brugerer med for mange 'hænger' spørgsmål - som her...

Vejledning -> http://expfaq.1go.dk/
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. oktober 2005 - 11:00 #2
Ovenstående "program" er vel bare en 'dum' batch fil ?

I en helt anden *.CMD fil kan skrives dette

START [navnet/stien på ovenstående batch fil]
START [navnet/stien på det andet program]

Prøv noget i den retning.
Se også mulighederne mht [START] kommandoen i en *.CMD / *.BAT fil
[Start]|[Kør]|[CMD] - Enter
START /? :

START ["titel"] [/Dsti] [/I] [/MIN] [/MAX] [/SEPARATE | /SHARED]
      [/LOW | /NORMAL | /HIGH | /REALTIME | /ABOVENORMAL | /BELOWNORMAL]
      [/WAIT] [/B] [kommando/program]
      [parameters]

    "titel"    Titel, som skal vises i vinduets titellinje.
    sti        Startmappe
    B          Starter programmet uden at åbne et nyt vindue.
                Programmet ignorerer ^C. ^Break er den eneste
                måde at afbryde programmet på, medmindre
                programmet sætter behandling af ^C i gang.
    I          Det nye miljø vil være det oprindelige miljø, som gives
                videre til Cmd.exe og ikke det aktuelle miljø.
    MIN        Starter vinduet minimeret
    MAX        Starter vinduet maksimeret
    SEPARATE    Starter 16-bit program til Windows i separat hukommelse
    SHARED      Starter et 16-bit program til Windows i et delt
                hukommelsesområde
    LOW        Starter programmet med hvile-prioritet
    NORMAL      Starter programmet med normal prioritet
    HIGH        Starter programmet med høj prioritet
    REALTIME    Starter programmet med realtime-prioritet
    WAIT        Starter program og venter på, at det slutter
    kommando/program
                Hvis det er en intern cmd-kommando eller en batchfil,
                køres kommandofortolkeren med parameteren /K til Cmd.exe.
                Dette betyder, at vinduet fortsat vil blive vist efter
                kommandoen er afsluttet.

                Hvis det ikke er en intern cmd-kommando eller en
                batchfil, er det et program, og vil blive kørt enten
                i et vindue eller som et konsolprogram.

    parametre  Dette er parametre, som gives til kommandoen eller
                programmet
Avatar billede mortency Nybegynder
03. oktober 2005 - 14:04 #3
Mener du at denne batch filen kan "lytte" til om det andre programmet kjøres? Er avhengig av at denne kjøres automatisk selvom om maskinen starter på nytt.

cd c:\super\kommsrv\GX
BizSuper.exe c:\super\kommsrv\Programmappe\plst.txt

Denne kommandoen sender bare en .txt fil til en .exe fil.

Og ja jeg skal bli flinkere til å lukke spm.

//Morten
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. oktober 2005 - 15:58 #4
Har ikke rigtigt forstået ?!?

Jeg ka' forstå at dette

cd c:\super\kommsrv\GX
BizSuper.exe c:\super\kommsrv\Programmappe\plst.txt

står nu i en BAT fil og virker som det skal. Er det et program som bare ruller én gang eller fortsætter det i en form for loop. Altså ikke afslutter ...

Og hvad så derefter ?

=====================

Jubii - du har pænt afsluttet en håndfuld spm...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. oktober 2005 - 15:59 #5
PS:

cd c:\super\kommsrv\GX
BizSuper.exe c:\super\kommsrv\Programmappe\plst.txt

bør ændret til

cd /D c:\super\kommsrv\GX
BizSuper.exe c:\super\kommsrv\Programmappe\plst.txt
Avatar billede mortency Nybegynder
03. oktober 2005 - 16:08 #6
Jeg har et program som lager plst.txt filene og vil at nå den er endret så skal følgende batch startes:

cd /D c:\super\kommsrv\GX
BizSuper.exe c:\super\kommsrv\Programmappe\plst.txt

Men jeg tror også jeg kan løse dette på at en anne batch fil starter. Hvordan starter jeg et annet program?

på c:\super\kommsrv\

har jeg en mapper som heter:
GX\BizSuper.exe
Vekt1\gx001\gxcom.bat

Hvordan får jeg overstående gxcom.bat fil til å starte bizsuper.exe (Se sti)

cd c:\super\kommsrv\GX
BizSuper.exe c:\super\kommsrv\Programmappe\plst.txt
Avatar billede mortency Nybegynder
03. oktober 2005 - 16:11 #7
Kan ikke en .bat fil starte en annen .bat fil?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. oktober 2005 - 16:36 #8
Lige hurtigt - jeg tror nok det er sådan - er ikke afprøvet selv... :

I en BAT/CMD fil/program kan du godt 'kalde' et andet BAT/CMD fil/program, men som default kommer du ikke tilbage til det oprindelige BAT/CMD fil/program.
Der skal så i BAT/CMD fil/programmet bruges kommandoen CALL [den anden BAT/CMD fil/program]. Når dette program afslutter/terminere retuneres pænt til det oprindelige BAT/CMD fil/program...

Hvis du i BAT/CMD fil/programmet skal starte et andet BAT/CMD fil/program OG straks retunere til det oprindelige BAT/CMD fil/program skal der bruges kommandoen START [den anden BAT/CMD fil/program].

Hmmm... kan det forståes ?
Avatar billede mortency Nybegynder
18. oktober 2005 - 16:02 #9
Vel jeg har funnet ut at man ikke kan "lytte" til et program med .bat filer. For å kunne løse dette må jeg benytte meg av .vbs script.

Kan du noe om dette?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. oktober 2005 - 21:25 #10
Next To Notting...
Avatar billede mortency Nybegynder
04. december 2005 - 00:08 #11
Post et svar så får du noen points.
Avatar billede mortency Nybegynder
22. maj 2007 - 14:33 #12
Lukker spm