Avatar billede raiser Nybegynder
02. oktober 2005 - 21:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ereg&str_replace - det virker ikke

function replaceM($var) {
    return ereg_replace("\n","<br />",$var);
    return ereg_replace("[k]","<span style=color:#007f00;font-style:italic;>",$var);
    return ereg_replace("[/k]","</span>",$var);
    return ereg_replace("[t]","<span style=color:#7f007f;>",$var);
    return ereg_replace("[/t]","</span>",$var);
    return ereg_replace("[tyk]","<span style=font-weight:bold;>",$var);
    return ereg_replace("[/tyk]","</span>",$var);
    return ereg_replace("[c]","<div style=background:#d5e1ea;padding:3px;>",$var);
    return ereg_replace("[/c]","</div>",$var);
    return ereg_replace(" ","&nbsp; ",$var);
}

Hvad er der galt med overstående kode??
jeg har prøvet med både str_replace og ereg replace. Men ingen af dem virker. Eller jov de virker og den replacer også den første: '\n' til '<br />' - men de andre ignorere den bare... Hvorfor?
Avatar billede unsafe Nybegynder
02. oktober 2005 - 21:45 #1
function replaceM($var) {
    $var = ereg_replace("\n","<br />",$var);
    $var = ereg_replace("[k]","<span style=color:#007f00;font-style:italic;>",$var);
    $var = ereg_replace("[/k]","</span>",$var);
    $var = ereg_replace("[t]","<span style=color:#7f007f;>",$var);
    $var = ereg_replace("[/t]","</span>",$var);
    $var = ereg_replace("[tyk]","<span style=font-weight:bold;>",$var);
    $var = ereg_replace("[/tyk]","</span>",$var);
    $var = ereg_replace("[c]","<div style=background:#d5e1ea;padding:3px;>",$var);
    $var = ereg_replace("[/c]","</div>",$var);
    $var = ereg_replace(" ","&nbsp; ",$var);

    return $var;
}
Avatar billede jaw Nybegynder
02. oktober 2005 - 22:32 #2
Jeg har ikke kigget så meget på det, men vil bare tilføje, at str_replace til "simple" replacements er lettere i forhold til ereg og preg, samt at din \n til <br /> kan klare med nl2br() der netop er lavet til formålet...
Avatar billede raiser Nybegynder
03. oktober 2005 - 07:34 #3
Tak for det, unsafe. Det virker som det skal:) - mange tak. Hvis du lige ligger et svar?

Og Jaw, jeg plager også at bruge str_replace, men det lavede et fejl et sted. Og efter det har jeg brugt ereg/preg...
Avatar billede unsafe Nybegynder
03. oktober 2005 - 22:00 #4
Svar :-)