Avatar billede gonzzo Nybegynder
04. november 1999 - 10:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

ip'er

Hejsa

Jeg er på jagt efter et script som logger/viser brugerens ip adresse

(ala den på http://www.koder.nu kig allernederst i venstre hjørne)
Avatar billede gonzzo Nybegynder
04. november 1999 - 10:37 #1
okay jeg har nu fundet ud af at vise ip'en man kan man logge den ?? (dette skal bruges på nogle medlem's sider for at tjække at de ikke giver deres login info ud til højre og venstre.
Avatar billede mukke Nybegynder
04. november 1999 - 14:26 #2
UHm.. når du har ip'en kunne du gemme den i fil eller database....

(/me kan ikke lige se problemet :)
Avatar billede michaelras Nybegynder
04. november 1999 - 14:31 #3
Er det ikke lidt farligt... da de fleste højst sansynligvis bruger en net-udbyder hvor man ikke har fast IP (TeleDK, Get2Net osv), dvs at de IKKE har samme IP næste gang de kommer på siden

Michael
Avatar billede andreas Nybegynder
04. november 1999 - 15:05 #4
<?
$file = "dinfil.txt";
$open = fopen($file, a);
$dump = $REMOTE_ADDR."\n";
fputs($open, $dump);
fclose($open);
?>

det sætter du en bunden af en php/php3/phtml fil...

det logger ip'en til en txt fil....

husk at chmod txt filen 766.

- Andreas
Avatar billede andreas Nybegynder
04. november 1999 - 21:57 #5
vaa... sker der snart noget ????
Avatar billede gonzzo Nybegynder
04. november 1999 - 22:45 #6
hajsa andreas jeg er først kommet fra job nu!!

det ser ud til at funke !!
Avatar billede andreas Nybegynder
04. november 1999 - 22:48 #7
oki... hehe det burde også...
Avatar billede gonzzo Nybegynder
11. november 1999 - 22:03 #8
jeg vil gerne logge det login-navn & pass som er benyttet sammen med den pågældende ip!!
Avatar billede gonzzo Nybegynder
11. november 1999 - 22:21 #9
og jeg bruger en .htacces fil til adgangs kontrol kan disse 2 ting kombineres ???
Avatar billede tn8or Nybegynder
11. november 1999 - 22:27 #10
Ehh ... godt spørgsmål ... Så vidt jeg ved er det ikke umiddelbart muligt (Apache's authentication-funktioner og PHP fortolkeren har jo ikke direkte noget med hinanden at gøre).
En mulighed er dog at flytte din authentication over i noget PHP - så er det ikke noget problem.
Avatar billede gonzzo Nybegynder
11. november 1999 - 22:39 #11
jeg har fået et svar fra andreas men i det svar skulle brugeren indtaste sit brugernavn og pass hvis di ville til en anden side i det beskyttet bib, og det er ikke hensigts messigt, hvordan laves det så man ikke skla det, der er tale om ca. 100 brugere der skal have hvert sit login-info, så det skulle helst være i en fil for sig selv!!
der er 120 point for et svar som virker (flere point, kan også afses når jeg får optjænt nogle :-)))
jeg opretter gerne et nyt spm. hvis det er lættere at overskue ???
Avatar billede tn8or Nybegynder
11. november 1999 - 22:45 #12
har du adgang til MySQL?
-så kunne du lave noget HTTP-auth mod en database (så kan det hurtigt blive lettere at holde styr på mange brugere), hvilket samtidig ville give mulighed for logging af brugernavne/passwords
det med at holde styr på, hvem der logger på kan jeg ikke rigtigt hjælpe med så længe, folks passwords bliver kontrolleret fra en .htaccess
Avatar billede gonzzo Nybegynder
12. november 1999 - 17:04 #13
hejsa tn8or, jeg har lige forhørt mig ved min udbyder, og ja jeg har adgang til MySQL

hvormange point skal der til for at få dig til at lave et system som kan ovenstående via php3 og MySQL ??
Avatar billede roadkill Nybegynder
25. juli 2000 - 14:50 #14