Avatar billede michael21dk Nybegynder
01. oktober 2005 - 19:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Splash Screen

Jeg har lavet en splash screen men kan ikke lige finde ud af hvordan jeg får den til at blive vist først. der er også en progress bar i som skal indikere 6000 interval...

min splash screen hedder form4 og når den lukkes skal den åbne form1 som er min main form...

Hvordan får jeg det til at virke?

hvis nogen har koderne vil jeg blive meget glad. den som kommer med det der virker får 100 point.

på forhånd tak for hjælpen...
Avatar billede kroning Nybegynder
01. oktober 2005 - 19:42 #1
I din project fil skriver du i den første linie efter begin:
Application.ShowMainForm:=false;

Sæt så visible=true for din form4, når du er færdig med hvad der nu skal laves kan du kalde Show for din mainform og close for din splash(form4) form.
Avatar billede michael21dk Nybegynder
01. oktober 2005 - 19:51 #2
øhm kan du ikke skrive noget mere kode til mig? Det kan godt være det lyder lidt dumt. men fik ikke så meget fat i den der....
Avatar billede kroning Nybegynder
01. oktober 2005 - 20:02 #3
Så får du det hele :), jeg har lavet et lille eks. med 2 forme, form1 og form2, form1 er  main formen.

Project filen:

program Project1;

uses
  Forms,
  Unit1 in 'Unit1.pas' {Form1},
  Unit2 in 'Unit2.pas' {Form2};

{$R *.res}

begin
    Application.ShowMainForm:=false;
  Application.Initialize;
  Application.CreateForm(TForm1, Form1);
  Application.CreateForm(TForm2, Form2);
  Application.Run;
end.

Form2 - Splash formen. Her har jeg sat en knap ind som lukker splash formen og viser main formen.:

unit Unit2;

interface

uses
  Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
  Dialogs, StdCtrls;

type
  TForm2 = class(TForm)
    Button1: TButton;
    procedure Button1Click(Sender: TObject);
  private
    { Private declarations }
  public
    { Public declarations }
  end;

var
  Form2: TForm2;

implementation

uses Unit1;

{$R *.dfm}

procedure TForm2.Button1Click(Sender: TObject);
begin
    close;
    Form1.Show;
end;

end.

Der er ingen extra kode i main(form1) formen.
Avatar billede michael21dk Nybegynder
01. oktober 2005 - 20:37 #4
Tak for hjælpen min ven....