Avatar billede alexisius Nybegynder
01. oktober 2005 - 16:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

servicepakke 2

Jeg har lige fået ny computer med Widovs xp .Jeg har en cd med service Pack 2 er det noget jeg skal installere ??
hilsen Alex
Avatar billede trekkies Juniormester
01. oktober 2005 - 16:55 #1
Det synes jeg :)

Det var kun i starten at der var problemer med SP2
Avatar billede mtj111 Novice
01. oktober 2005 - 16:56 #2
Ja; jo mindre det allerede er installeret.

Du kan højreklikke på Denne Computer, vælge egenskaber. Kig om der står Service Pack 2 nogen steder på den dialog der kommer frem. Hvis der gør, så behøves du ikke din CD.

Michael
Avatar billede resten Nybegynder
01. oktober 2005 - 16:56 #3
Ja det ville være en kanon ide og samtidig skal du også forbi update.

Men ellers prøv at højreklikke på denne computer og så klik på egenskaber så kan du se om sp2 er indstaleret på forhånd og er den ikke det skal du indstaler den.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
01. oktober 2005 - 17:02 #4
Når du har en ny computer, så skal du klart installere sp2. Det var hovedsagligt del gl. programmer (win95/98 prog), der i forvejen var installeret , når man puttede sp2 ind, samt gl. hardware.

Der burde ikke være nogen problemer idag.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
01. oktober 2005 - 17:04 #5
Jeg er nu af en anden mening, for jeg kan give dig rigtig mange eksempler på tråde hvori brugerne har problemer efter installering af SP2. Hvis man er godt gørende med SP1 f.eks, hvorfor så opgradere ?
Der findes fortsat rigtig mange websites hvor du skal tage særlige hensyn eller forholdsregler såfremt du har SP2 på din maskine.
Alt sammen skal sættes i relation til dit operativ system, programmer, drivere o.m.m, og ikke mindst dine sikkerhedsprogrammer.

Man kan ikke umiddelbart sige at SP2 er godt for alle, men man bør egentlige forholde sig til den enkelte maskine.

Blot min mening :)
Held og lykke.
Avatar billede trekkies Juniormester
01. oktober 2005 - 17:06 #6
Som resten skriver vil det være en god ide at gå forbi Windows Update:
http://windowsupdate.microsoft.com/

Men det vil også være en god ide at få fat i en firewall og et antivirus program, her er nogle links til nogle:

Antivirus(Gratis):
http://free.grisoft.com/softw/70free/setup/avg70free_308a468.exe
http://www.avup.de/personal/en/avwinsfx.exe
http://files.avast.com/iavs4pro/setupeng.exe

Firewall(Gratis):
http://smb.sygate.com/products/spf_standard.htm
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. oktober 2005 - 18:41 #7
Hvis den er spritny, skal SP2 faktisk være installeret - så tjek det inden du downloader SP2 :)
Avatar billede cyber00 Nybegynder
01. oktober 2005 - 20:12 #8
Jeg syntes du skal installere det, jeg kører det selv. og det fungerer perfekt.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. oktober 2005 - 20:17 #9
Hvis du skal installere SP2 så lav først en Slipstream. Det er langt den bedste
løsning. Det gøres let via siden her: http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no12
Avatar billede alexisius Nybegynder
01. oktober 2005 - 21:50 #10
hej mtj 111
du har ret det er installeret .tak
Avatar billede mtj111 Novice
01. oktober 2005 - 23:34 #11
Jeg siger mange tak!

Michael :-D