Avatar billede souledout Nybegynder
17. april 2001 - 17:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvad er der galt med mit script?

Hejsa...
Jeg har lavet en simpel preloader med 8 trin, hvor nedenstående script er i hver keyfram (med forskellige værdier). Problemet er at den ganske enkelt gå i stå på hvad der virker som tilfældige steder i preloaderen. Her er scriptet:

total = this.getBytesTotal();
loaded = this.getBytesLoaded();
FrameLoad = (loaded/total)*100;
if (Frameload ge 25) {
    gotoAndStop (3);
}

Det fungerer altså sådan, at hvis der i dette tilfælde er loaded præcis 25 (%) eller mere, skal den gå til næste frame.

Hvorfor virker det ikke? Jeg har kun testet den på min egen comp, og der burde den jo nærmest \"flyve\" til 100 % med det samme, men den går altså i stå ved fx. 75 % (6. \"hak\" på preloaderen ud af 8)

Hjælp!
Avatar billede ewc Nybegynder
17. april 2001 - 17:13 #1
der er en fejl i det
Avatar billede ewc Nybegynder
17. april 2001 - 17:14 #2
det er det der er galdt...der er en fejl i det
Avatar billede souledout Nybegynder
17. april 2001 - 17:21 #3
ikke mere... jeg var lidt for hurtigt ude... fandt selv ud af det. Den skal hedde (vi befinder os i frame 2):

total = this.getBytesTotal();
loaded = this.getBytesLoaded();
FrameLoad = (loaded/total)*100;
if (Frameload ge 25) {
    gotoAndPlay (3);
} else {
    gotoAndPlay (2);
}
så virker den
Avatar billede ewc Nybegynder
17. april 2001 - 17:26 #4
øv...det kunne være at du hoppede på den:)