Avatar billede nogetfx Nybegynder
01. oktober 2005 - 12:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvornår scroll'er en div?

Hej
Jeg har aldrig rigtigt brugt <div> som lag, kun til at ændre font. Men nu har jeg brug for scroll når indholdet overskrider en vis højde.
Jeg bruger dette i et interne stylesheet (hvor det dog er pakkt ind i asp), men det virker fint ved andre punkter...
    ".txtdiv {" & vbCrLf &_
        "overflow: auto;" & vbCrLf &_
        "height: 240;" & vbCrLf &_
        "width: 575;" & vbCrLf &_
        "}" & vbCrLf &_

Men i dette tilfælde kommer der ingen scroll, skønt højdet er meget overskredet. Hvis folk vil se hele hele konde, 116 lin ier pakket ind i asp copy/paster jeg den gerne. Men jeg har lavet denne lille oversigt. Jeg har ikke skrevet <tr> for de giver sig og mine TD'er er lukket. Efter hvad jg har tjekket så skulle det hele stemme det kommer bare ingen scroll!
<table>
<td>
  <div>
    <table>
      <td>      <td>          <td>
      % % Loop % % %
      <td row=2>  <td row=2>  <td>
                  <td>
                  <table>
                    -- Loop i Loopet---
                    <td> <td> <td>
                  </table>
      <td col=3>
      % % % % % % % % %
    <td col=3>
    </table>
  </div>

</table>

/Lars
Avatar billede nogetfx Nybegynder
01. oktober 2005 - 14:19 #1
Jeg ændrede denne kun til at være en variabel for div
    "div.txtdiv {" & vbCr
Avatar billede olebole Juniormester
03. oktober 2005 - 16:54 #2
<ole>

Der må være noget andet helt galt i din kode, hvis det virker. Du skal _altid_ bruge enheder i CSS ... f.eks:

.txtdiv {
  overflow: auto;
  height: 240px;
  width: 575px;
}
/mvh
</bole>
Avatar billede nogetfx Nybegynder
03. oktober 2005 - 17:24 #3
Hvad mener du med enheder? Jjeg kan vel godt have en variabler der kun gælder div.
    "div.txtdiv {" & vbCrLf &_
        "overflow: auto;" & vbCrLf &_
        "height: 240;" & vbCrLf &_
        "width: 575;" & vbCrLf &_
        "}" & vbCrLf &_