Avatar billede farout Nybegynder
30. september 2005 - 21:25 Der er 9 kommentarer

Ændre sti til include

Jeg forsøger at lære lidt php, og jeg sidder og leger den her artikel, http://www.digital-web.com/articles/easypeasy_php/
i den første lille switch kaldes intro.php eg. require ’intro.php’;
men så siger min browser
>>>Fatal error: main(): Failed opening required '’introphp’' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /hsphere/local/home/farout/problemfrit.dk/main.php on line 25<<< jeg har lagt intro.php i roden af problemfri mappen,
Jeg forstår ikke hvor stien er henne, kan jeg ændre den, og hvordan, det skal lige siges at jeg har skidtet liggende på surftown, og url er http://www.problemfrit.dk/main.php
kig i bunden af siden.

/usr/local/lib/php'
Avatar billede farout Nybegynder
30. september 2005 - 21:26 #1
jeg mener selvfølgeligt at jeg har lagt intro.php i problemfrit mappen :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. september 2005 - 21:29 #2
Du skriver sikkert

  require(intro.php);

hvor du skal skrive

  require('intro.php');
Avatar billede farout Nybegynder
30. september 2005 - 21:32 #3
Hej Erik
Her er det jeg skriver i main.php

<html>
<head>
<title>Simple PHP page</title>
</head>
<body>
<?php include ("header.php"); ?>
<?php echo $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; ?>
<?php phpinfo(); ?>

<?php switch($id)
{
case ’intro’:
include ’intro.php’;
break;
case ’bluetruck’:
include ’bluetruck.php’;
break;
case ’redhouse’:
include ’redhouse.php’;
break;
case ’brownbear’:
include ’brownbear.php’;
break;
default:
require ’intro.php’;
}
?>

</body>
</html>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. september 2005 - 21:32 #4
Du retter bare

  require ’intro.php’;

til

  require 'intro.php';
Avatar billede farout Nybegynder
30. september 2005 - 21:37 #5
Tak for hjælpen :)
skal jeg bare ligge alle de filer i roden så, eller kan man lave en sti om i en konfig fil, så jeg kan pege på en mappe, ellers bliver det jo noget frygteligt rod :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. september 2005 - 21:39 #6
Du kan evt.:

  require 'mappe/intro.php';
Avatar billede farout Nybegynder
30. september 2005 - 21:42 #7
Hallo, nu fatter jeg det, super duper
ved du hvor stien i fejlmeddelsen kommer fra?
og gider du ikke lige lave et svar :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. september 2005 - 21:52 #8
Jeg samler slet ikke på point, tak. Den sti, du ser, er et standard sted den leder efter include filer, hvis navnet ikke ligger i dit katalog.
Avatar billede farout Nybegynder
30. september 2005 - 21:58 #9
Så siger jeg mange tak for hjælpen, hvis du alligevel gerne vil have lidt points, så er du velkommen til at ligge et svar, jeg samler nemlig heller ikke på mine points :)