Avatar billede toudal Nybegynder
30. september 2005 - 20:49 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Manglende driver i XP Home

Min bærbare HP melder følgende fejl ved opstart:
Windows kan ikke starte: Fil beskadiget eller mangler
System32\drivers\Ntfs.sys
Reparation eller genoprettelseskonsollen "R" virker ikke på problemet.
Kan dette problem løses uden tab af data, eller er der en mulig løsning.
Avatar billede resten Nybegynder
30. september 2005 - 20:57 #2
Der er jo også muligheden for at lave en anden repration af din xp end den som du har prøvet i genoprettelseskonsollen,
Avatar billede boxer Nybegynder
30. september 2005 - 20:58 #3
I tried a solution suggested by a J de Silva that worked for me. I abbreviated his suggest to #4 which was; Insert XP disk into CD then reboot to Recovery Console, press "R" for recovery, which after password request, just press enter unless you have a password. This will take you to the C:\Windows prompt. Insert "Copy "D" (or whatever is your Cd letter where the XP disc is):\Windows\i386\nfts.sys C:\windows\system32\drivers, then press enter. If the file is corrupted you'll get a message "if should replacefile". Answer Yes, or if there's no message it will install the file. Then remove XP disc, Enter "Exit" and it should reboot clean. Viz; "Copy D:\i386\ntfs.sys C:\Windows\system32\drivers".

Fundet i denne tråd:
http://www.gidforums.com/t-4373.html
Avatar billede jpvj Nybegynder
30. september 2005 - 20:58 #4
Du vil altid kunne hente data ud ved at sætte disken over i en anden PC med XP.

Du kan prøve fra en recovery consol at køre chkdsk /f.
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 21:02 #5
resten >> repair klarer den ikke
Avatar billede toudal Nybegynder
30. september 2005 - 22:05 #6
Jeg har nu prøvet copy rutinen, men den går heller ikke, den viser adgang nægtet til modtager destinationen.
Kan denne adgangsbegrænsning ophæves eller omgåes.
Jeg er lidt i knibe, der ligger desværre lidt for mange data at miste.
Hvad sker der ved en fornyet Windows installation, sletter den uhæmmet alt, eller kan man komme rundt omrking dette ved en reinstallering.
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 22:08 #7
nej ikke hvis du laver en repair
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 22:09 #8
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 22:10 #9
Hvis det skulle gå helt galt kan du hive din data ud har harddisken ved at koble den til en anden maskine som slave eller sætte den i en USB Boks..

er der mistet data kan du prøve at få det tilbage med
GetDataBack fra runtime.org
Avatar billede toudal Nybegynder
01. oktober 2005 - 00:20 #10
Tak for de gode råd - især fra Kalp
Jeg reinstallerede windows under repair, og har ikke mistet noget som helst.
Alt kører som det skal.
Mange tak for hjælpen.
Avatar billede toudal Nybegynder
01. oktober 2005 - 00:21 #11
Beklager det skulle have været et svar til Kalp.
Avatar billede kalp Novice
01. oktober 2005 - 00:30 #12
Jeg ligger et svar :) Du kan først acceptere det nu i venstre hjørne..
Marker mit navn i boksen og tryk på accepter:)

og selv tak:))
Avatar billede resten Nybegynder
01. oktober 2005 - 09:42 #13
kalp--> Jeg troed ikke en repair kunne klare det :)
Avatar billede kalp Novice
01. oktober 2005 - 11:14 #14
resten >> Det troede jeg heller ikke:) og hvad jeg ellers ved af så holder det ikke længe, men man kan da håbe jeg tager helt fejl:)