Avatar billede hjemmesiden Nybegynder
30. september 2005 - 09:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til request.servervariables

Jeg har en asp-side http://www.rockrod.dk/gørdinfestmerepersonlig11.asp.

Ligesom teksten (der scroller horisontalt på denne side)  hentes ved hjælp af:

.......................................menu.inc
<div class="topbox-2">
<div class="hscroller">
    <div id="introscroll">
<% if instr(1,lcase(request.servervariables("SCRIPT_NAME")), "gørdinfestmerepersonlig11.asp") > 0 then %>
      G&oslash;r din fest mere personlig

<% elseif instr(1,lcase(request.servervariables("SCRIPT_NAME")), "repertoire11.asp") > 0 then %>
      Repertoire
<% elseif instr(1,lcase(request.servervariables("SCRIPT_NAME")), "besætning11.asp") > 0 then %>
      Besætning
<% else %>
      <%=Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")%>
<% end if %>

........ønsker jeg at div. link hentes på samme (eller lignende måde). De skal være unikke på hver asp-side! Sådan at når befinder sig på repertoire.asp, så skal linket til repertoire.asp ikke være på denne side.

Jeg har forsøgt flere ting man kan ikke rigtigt greje det.................

Er der mon nogen som kan hjælpe?????
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
13. oktober 2005 - 12:08 #1
du kunne jo lave det sådan.. ( den nemmeste måde tror jeg )

på hver enkelt side inkluderer du menuen .. men sætter en variabel der fortæller hvad side du er på inden du inkluderer menuen.. eks,..

<%side=1%>
inkluder menu

og så laver du menu.asp som ser sådan ud:

<%if not side=1 then%>Link til side 1<%end if%>
<%if not side=2 then%>Link til side 2<%end if%>
<%if not side=3 then%>Link til side 3<%end if%>
<%if not side=4 then%>Link til side 4<%end if%>
Avatar billede hjemmesiden Nybegynder
13. oktober 2005 - 17:18 #2
Jeg har forsøgt mig med nedenstående, men linket til "Forside" står der selvom jeg er inde på den side osv......

Meningen er, at når jeg er inde på f.eks. "Forside" så skal linket til "Forside" ikke være på siden!

<div id="navigation">
        <ul>
<li><%if not side="Forside11.asp" then%><a href="Forside11.asp">Forside</a><%end if%></li>
<li><%if not side="Referencer11.asp" then%><a href="Referencer11.asp">Referencer</a><%end if%></li>
    <ul>
<li><%if not side="Repertoire11.asp" then%><a href="Repertoire11.asp">Repertoire</a><%end if%></li>
<li><%if not side="Besætning11.asp" then%><a href="Forside11.asp">Besætning</a><%end if%></li>
<li><%if not side="Historie11.asp" then%><a href="Forside11.asp">Historie</a><%end if%></li>
<li><%if not side="Forum11.asp" then%><a href="Forside11.asp">Forum</a><%end if%></li>
<li><%if not side="gørdinfestmerepersonlig11.asp"then%><a href="Forside11.asp">Din fest</a><%end if%></li>
<li><%if not side="Link11.asp" then%><a href="Forside11.asp">Link</a><%end if%>    </li>
<li><%if not side="Musiknyheder11.asp" then%><a href="Forside11.asp">Musiknyheder</a><%end if%></li>
Avatar billede hjemmesiden Nybegynder
13. oktober 2005 - 17:20 #3
Jeg ved godt at der under href ikke er lavet de rigtige links...det er kun en prøve! :)
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
13. oktober 2005 - 17:27 #4
ok ..men du skal jo lgie sørge for at du inden du inkluderer menuen.. sætter side.asp="forside11.asp" eller hvor du nu er henne
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
13. oktober 2005 - 17:30 #5
fremover skulle du måske også lgie undgå æøå i dine filnavne.. kan blive noget rod
Avatar billede hjemmesiden Nybegynder
13. oktober 2005 - 17:53 #6
Her er så ovenstående href korrigeret..........men det hjælper ikke på mit problem, desværre :-)

    <div id="navigation">
        <ul>
<li><%if not side="Forside11.asp" then%><a href="Forside11.asp">Forside</a><%end if%></li>
<li><%if not side="Referencer11.asp" then%><a href="Referencer11.asp">Referencer</a><%end if%></li>
    <ul>
<li><%if not side="Repertoire11.asp" then%><a href="Repertoire11.asp">Repertoire</a><%end if%></li>
<li><%if not side="Besætning11.asp" then%><a href="Besætning11.asp">Besætning</a><%end if%></li>
<li><%if not side="Historie11.asp" then%><a href="Historie11.asp">Historie</a><%end if%></li>
<li><%if not side="Forum11.asp" then%><a href="Forum11.asp">Forum</a><%end if%></li>
<li><%if not side="gørdinfestmerepersonlig11.asp"then%><a href="gørdinfestmerepersonlig11.asp">Din fest</a><%end if%></li>
<li><%if not side="Link11.asp" then%><a href="Link11.asp">Link</a><%end if%>    </li>
<li><%if not side="Musiknyheder11.asp" then%><a href="Musiknyheder11.asp">Musiknyheder</a><%end if%></li>
Avatar billede hjemmesiden Nybegynder
13. oktober 2005 - 18:39 #7
Ja nu fungerer det knagme så :-)

.........har du nogen idé om hvordan, jeg får diverse links til at rykke sammen sådan, at der ikke opstår et hul, der hvor linket skulle have været?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
13. oktober 2005 - 18:43 #8
i stedet for :

<li><%if not side="Forside11.asp" then%><a href="Forside11.asp">Forside</a><%end if%></li>

bruger du :

<%if not side="Forside11.asp" then%><li><a href="Forside11.asp">Forside</a></li><%end if%>

altså rykker dine LI inden for aspen
Avatar billede hjemmesiden Nybegynder
13. oktober 2005 - 21:08 #9
Det hjalp og virker præcis som det skal!

Mange tak for hjælpen :-) Her er nogle fortjente point og karma!
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
13. oktober 2005 - 21:10 #10
tak skal du have :) karma er jo en godt ting :)