Avatar billede dn666 Nybegynder
29. september 2005 - 17:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

classcast til ubestemt type

Dette virker jo fint:
public static void TestParser(string creUser, XmlDocument doc)
{
  IMetaData metadata = ParserFactory.CreateParser(creUser, doc);
  TEST1MetaData a = (TEST1MetaData)metadata;
}

men hvad nu hvis jeg ikke kender typen TEST1MetaData men vil give den med som argument til TestParser som en string ??
IMetaData kan eks. vis godt være en TEST2MetaData bare den implementerer IMetaData.

public static void TestParser(string creUser, XmlDocument doc, string parserName)
{
  IMetaData metadata = ParserFactory.CreateParser(creUser, doc);
  // Hvordan får jeg nu casted til hvad der nu står i parserName strengen ??????
}

skal jeg ud i noget typeof ell lign. ??
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2005 - 17:40 #1
det kan du ikke

du kan caste til klasser du kender på compile time

du kan kalde metode som er i interfacet

du kan kalde metoder som har et argument af typen det interface med dit objekt

du kan gøre ting og sager via reflection
Avatar billede grave Nybegynder
03. oktober 2005 - 15:36 #2
ok
Avatar billede dn666 Nybegynder
03. oktober 2005 - 15:37 #3
damn..
Avatar billede dn666 Nybegynder
03. oktober 2005 - 15:37 #4
mig sæl..
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2005 - 15:39 #5
hvad sker der her ?
Avatar billede dn666 Nybegynder
03. oktober 2005 - 15:47 #6
jeg var logget ind med en "Gammel" konto..
Avatar billede exp Juniormester
19. november 2005 - 18:56 #7
grave / dn666 >>
To ting:

1. Det er ikke tilladt at have mere end én bruger på eksperten. www.exp.dk/regler.phtml §1.2
2. Det er ikke tilladt at lave ulovlige pointoverførsler mellem brugere, hvilket dette hører ind under. Regler §2.1.9

Du bedes føre 30 point tilbage fra grave => dn666, og derefter slette hvad du har af brugere, så du kun har én tilbage.
Du bedes samtidig poste linket til spørgsmålet hvor du fører pointene tilbage i dette spørgsmål

Dette skal gøres indenfor 24 timer.

exp/coadmin