Avatar billede jannestrid Nybegynder
17. april 2001 - 14:40 Der er 7 kommentarer

Access violation

Noen ide om hva som kan årskae en Access Violation Error med påfølgende crash når et vindu (en TForm) blir programmatisk stengt?? (theForm.Close;) Det ser ikke ut til å spille noen rolle hvordan det blir stengt programmatisk, fra en intern procedure eller fra en procedure i en annen unit. Derimot går det bra å stenge vinduet manuellt med musa.
Formen er egen client og alwaysstayontop, og har ingen onclose eventhandler, eller andre eventhandlere som kan tenkes å fyre av ved stenging.
Tidligere aktiverte forms kan gis focus uten problem, så det har ikke noe med dem å gjøre.

Forslag mottas med glede.

Janne
Avatar billede dj Nybegynder
17. april 2001 - 16:52 #1
dåt våt jåg æk, får måske dø skølle prøve ug spurge på dæn internationæle experts-exchange www.experts-exchange.com så fårstår fålk åxo hvæd du sir!
Avatar billede snowball Novice
17. april 2001 - 17:05 #2
dj: Hvis du ikke fatter hvad hun skriver så la\' da i det mindste være med at skrive sådan en lam kommentar !

Snowball
Avatar billede dj Nybegynder
17. april 2001 - 17:11 #3
næh.. hvorfor skulle jeg dog det ?
Jeg har vel ytringsfrihed ligesom alle andre :)
Avatar billede stone Forsker
17. april 2001 - 18:07 #4
det er skide respektløst!!!
Avatar billede dj Nybegynder
17. april 2001 - 19:05 #5
undskyld at jeg sårede dine følelser .. mener bare ikke at nordmænd og svenskere hører til her på eksperten, det er trods alt ment som et dansk community ikke scandinavisk eller internationalt for den sags skyld .. til det har man jo Experts-exhange.
Avatar billede jannestrid Nybegynder
17. april 2001 - 19:26 #6
Tror ikke jeg er den som har tatt for mye plass i denne sammenhengen.... Men takk for tipset om experts-exchange - jeg kjente ikke til den. Jeg håper den blir brukt litt mer seriøst.
Janne
Avatar billede jensfudge Nybegynder
23. april 2001 - 09:48 #7
Du bliver nok nødt til å isolere problemet noget mere. Der er ingen årsag til en AV blot på å stenge et vindu. Det har jeg gjort mange gange. Måske destroyer du vinduet bagefter, måske stenger du vindet på et tidspunkt hvor formen ikke finnes... prøv eksempelvis å skrive:
if theForm <>nil then
theForm.Close;

eller noget lignende.

Skriv du blot videre på den danske eksperten. Seriøse programmører kender ikke lande-grænser :-)

Jens Fudge