Avatar billede dantheman Nybegynder
28. september 2005 - 20:56 Der er 3 kommentarer

problemer med "læg-øverst-funktion"

jeg har nogle lag hvor jeg gerne vil styre hvad der ligger øverst. fx. "lagA" "lagB" og "lagC"
så de ligger med A i toppen b i midten og c i bunden, hvis jeg så trykker så B ligger øverst, så ligger A nedenunder og Så C i bunden, det er også fint nok, men når jeg så trykker på C vil jeg jo gerne have at C ligger øverst B i midten (eftersom jeg før dette lige har trykket på B) og så A i bunden, men det vil den sku ikke, den tager hele tiden udgangspunkt i hvordan det ser ud fra starten, altså A-B-C og så ligger den den jeg trykker på øverst.
Forstår i hvad jeg mener?
min kode ser sådan ud:

on (release) {
_root.kasser.B.swapDepths(++_root.d);
_root.kasser.B.gotoAndPlay(2);
}
Avatar billede thulstrup Nybegynder
28. september 2005 - 21:54 #1
Du kan benytte getNextHighestDepth()
Altså:

on (release) {
_root.kasser.B.swapDepths(_root.getNextHighestDepth());
_root.kasser.B.gotoAndPlay(2);
}
Avatar billede dantheman Nybegynder
29. september 2005 - 20:10 #2
Øv det virker ikke :(
jeg har lige prøvet at indsætte koden, men den laver stadig det samme :(
andre forslag?
Avatar billede dantheman Nybegynder
29. september 2005 - 20:15 #3
hmm jeg ved ikke om det har noget at sige at min menubar som jeg navigere fra ligger i et andet Mc som kasserne??