Avatar billede beast Nybegynder
17. april 2001 - 13:53 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Max brugere på et domæne ???

Vi har et stort problem.... vi har 17 windows 98 maskiner som logger på et NT domæne. Men når de første 10 er logget på vil resten ikke logge på. Den kommer med fejlen: \"Den ønskede anmodning kunne ikke accepteres af netværket. Prøv igen senere\" (eller noget i den stil).... hvad er der galt ? Det lyder som om der er sat en begrænsing på 10 brugere et eller andet sted... ??
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. april 2001 - 14:04 #1
Under installationen af Windows NT server, kan man sætte hvor mange samtidige brugere man kan være...

Du kan vælge imellem \"Per seat\" og \"Per server\" .. eller noget i den retning. Her kan du så vælge et hvis antal. Jeg ved dog ikke lige hvordan man ændre det bagefter...
Avatar billede mountainman Nybegynder
17. april 2001 - 14:05 #2
Hvis det er NFR(Not for resale) eller SDK(Software Developers Kit) versioner kan det være derfor. De har vistnok visse begrænsninger. Eller hvis det Small Business Server kan det være med 10 klienter ???
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. april 2001 - 14:36 #3
Only ten users can access a Windows NT Workstation at a time, and NT Server can be accessed by an unlimited number of users dependent upon the license purchased.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. april 2001 - 14:38 #4
Avatar billede prodic Mester
17. april 2001 - 14:59 #5
Du burde tage et kig på den her :
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q179/4/83.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=Maximum%20Users&rnk=5&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=NTS40

Der står nogle muligheder du kan prøve, så du kan undgå dit problem.
Avatar billede prodic Mester
17. april 2001 - 15:01 #6
Lidt mere af samme skuffe til 3.52 Server edt.
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q149/5/22.ASP
Avatar billede osj Nybegynder
17. april 2001 - 15:01 #7
Du skal bare gå i \"Start\" \"Programs\" \"Administrative tools\" \"License manager\" her kan du tilføje de nyind købte licenser du har brug for. (-:
Avatar billede prodic Mester
17. april 2001 - 15:03 #8
Eller in short -> Under Control Panel, finder du punktet Licensing - tjek lige om den ikke er sat til Per Seat og om du ikke kan ændre den til Per Server. Derinde burde du kunne finde løsningen på dit \"lille\" problem.
Avatar billede prodic Mester
17. april 2001 - 15:05 #9
osj->Jepper. Dit svar stod der ikke, da jeg skrev min sidste kommentar. Sorry.
Avatar billede beast Nybegynder
17. april 2001 - 17:09 #10
Det er en MSDN version af BackOffice... og jeg kan ikke vælge LICENSING.... kan det være derfor jeg ikke kan logge mere end 10 klienter på ad gangen ?
Avatar billede mountainman Nybegynder
18. april 2001 - 08:04 #11
Yes. Der er begrænsning på MSDN versioner....
Avatar billede anlsoft Nybegynder
28. april 2001 - 00:54 #12
Prøv at søge på http://www.jsiinc.com/reghack.htm
der kan du sikkert læse dig gul og grøn om NT og 2000
Avatar billede anlsoft Nybegynder
28. april 2001 - 00:56 #13
Har du set efter om din licens styring ikke er sat til, og hvis den står til 17 får du den meddelse, gå ind og tilføj flere licenser
Avatar billede darklord Nybegynder
14. juni 2001 - 23:29 #14
anlsoft> Ja, gå ind og tilføj flere licenser _efter at du har købt dem_ - ellers bryder du loven (og hvis det er erhvervsrelateret, er det vist en god ide. BSA arbejder hårdt i øjeblikket....).

MSDN-versioner er udelukkende til test - ikke til fast brug, og derfor er der i mange af MSDN-versionerne af programmerne indlagt begrænsninger.
I NT 4.0 Server er det således 10 brugere.
Avatar billede beast Nybegynder
20. august 2001 - 10:51 #15
bah