Avatar billede kam3190 Nybegynder
17. april 2001 - 13:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Webmail

Nogen der ved hvor jeg kan downloade et webmail script som er i asp.

Der skal være mulighed for, at logge ind påsin konto, læse/skrive mails, gerne med vedhæftet fil og andet godt
Avatar billede sone Nybegynder
17. april 2001 - 13:38 #1
Hvilken POP3-klient har du installeret ?
Avatar billede kam3190 Nybegynder
17. april 2001 - 13:42 #2
Jmail
Avatar billede sone Nybegynder
17. april 2001 - 13:48 #3
Jmail er en SMTP-komponent (kan sende emails) - du skal have en POP3-komponent for at læse emails fra en mailserver.
Avatar billede kam3190 Nybegynder
17. april 2001 - 13:56 #4
Det er jo noget min udbyder har.
Avatar billede hansen Nybegynder
17. april 2001 - 13:56 #5
Hvis du har Jmail 4 installeret, så kan du både hente og skrive mail online.

Besøg evt. http://www.dimac.se - og find mere infos om componenten her.

Ellers er et besøg på http://www.codelink.dk da et forsøg værd.
Avatar billede kam3190 Nybegynder
17. april 2001 - 14:06 #6
syntes ikke jeg kan se nogen webmail der.
Avatar billede hansen Nybegynder
17. april 2001 - 14:15 #7
Avatar billede monstersurf Praktikant
26. maj 2001 - 22:57 #8
her er 2 en til at læse og en til at skrive mail, jeg gider ikke kode dem sammen for sølle 100 point.

<!--læse mail-->
Set Mailer = Server.CreateObject(\"SMTPsvg.Mailer\")
Mailer.RemoteHost = \"mail.domæne.dk\"
Mailer.FromName = \"navn\"
Mailer.FromAddress = \"email@domæne.dk\"
Mailer.AddRecipient Request.QueryString(\"nameto\"), Request.QueryString(\"addressto\")
Mailer.Subject = \"Emnet\"
Mailer.BodyText = Request.QueryString(\"txtmsg\")
Mailer.CharSet = 2

if not Mailer.SendMail then
Response.Write \" Mailing Failed... Error is: <br>\"
Response.Write Mailer.Response
else
Response.Write \" sent successfully...<p>\"
end if

Set Mailer = nothing

<!--læse mail-->
<html>
<head>
  <title></title>
<head>
<body bgcolor=\"white\">
<blockquote>

<%
  Server.ScriptTimeOut = 90000

  function Subst (strValue, strOldValue, strNewValue)
    intLoc = InStr(strValue, strOldValue)
    While intLoc > 0
      if intLoc > 1 then
        if intLoc = Len(strValue) then
          strValue = Left(strValue, intLoc-1) & strNewValue
        else
          strValue = Left(strValue, intLoc -1) & strNewValue & Right(strValue, Len(strValue)-(intLoc-Len(strOldValue)+1))
        end if
      else
        strValue = strNewValue & Right(strValue, Len(strValue)-1)
      end if
      intLoc = InStr(strValue, strOldValue)
    Wend
    Subst = strValue
  end function

  function FixUpItems (strItem)
    if strItem <> \"\" then
      strItem = Subst(strItem, \"<\", \"&lt;\")
      strItem = Subst(strItem, \">\", \"&gt;\")
      FixUpItems = strItem
    else
      FixUpItems = \"<br>\"
    end if
  end function

  \'--- Shows a form for the user to fill in host, uid and pwd ---
  sub ShowPopForm (strHostName, strUser, strPassword)
    Response.Write \"<table border=0>\"
    Response.Write \"<form action=\"\"AspPOP3.asp\"\" method=post>\"
    Response.Write \"<tr><td>Enter POP3 Mail Host:<td><input type=text size=45 name=host value=\"\"\" & strHostName & \"\"\">\"
    Response.Write \"<tr><td>Enter POP3 User Name:<td><input type=text size=45 name=uid value=\"\"\" & strUser & \"\"\">\"
    Response.Write \"<tr><td>Enter POP3 Password:<td><input type=password size=45 name=pwd value=\"\"\" & strPassword & \"\"\">\"
    Response.Write \"<input type=\"\"Submit\"\">\"
    Response.Write \"</form>\"
    Response.Write \"</table>\"
  end sub

  \'--- Get the list of all message headers and display the info to the client ---
  sub ShowMessageList (strHost, strUid, strPwd)
    Response.Write \"<b>Messages Currently On Server: \" & strHost & \"</b>\"
    Set Mailer = Server.CreateObject(\"POP3svg.Mailer\")
    Mailer.RemoteHost  = strHost
    Mailer.UserName = strUid
    Mailer.Password = strPwd

    if Mailer.GetPopHeaders then
      Response.Write \"<br>Found \" & Mailer.MessageCount & \" messages on server.<p>\" & VbCrLf
      Response.Write \"<table border=1>\" & VbCrLf
      Response.Write \"<tr>\" & VbCrLf
      Response.Write \"<td><b>\" & \"Msg #\" & \"<b></td>\" & VbCrLf
      Response.Write \"<td><b>\" & \"Subject\" & \"<b></td>\" & VbCrLf
      Response.Write \"<td><b>\" & \"Date\" & \"<b></td>\" & VbCrLf
      Response.Write \"<td><b>\" & \"From\" & \"<b></td>\" & VbCrLf
      Response.Write \"<td><b>\" & \"Size\" & \"<b></td>\" & VbCrLf
      Response.Write \"<td><b>\" & \"Delete\" & \"<b></td>\" & VbCrLf
      Response.Write \"</tr>\" & VbCrLf

      varArray = Mailer.MessageInfo
      if VarType(varArray) <> vbNull And IsEmpty(varArray) <>  True then
        ArrayLimit = UBound(varArray)
        For I = 0 to ArrayLimit
          Response.Write \"<tr>\"
          strMsgNo = Trim(varArray(I)(0))

          Randomize
          intRndNo = Int(500 * Rnd)
          Response.Write \"<td align=right>\" & strMsgNo & \"</td>\"

          strSubject = varArray(I)(1)
          if strSubject = \"\" then strSubject = \"(No Subject)\"
          Response.Write \"<td align=left>\" & \"<a href=AspPOP3.asp?msgno=\" & strMsgNo & \"&rndno=\" & intRndNo & \">\" & FixUpItems (strSubject) & \"</a></td>\" & VbCrLf

          Response.Write \"<td align=left>\" & varArray(I)(2) & \"</td>\" & VbCrLf

          Response.Write \"<td align=left>\" & FixUpItems (varArray(I)(3)) & \"</td>\" & VbCrLf

          Response.Write \"<td align=left>\" & varArray(I)(7) & \"</td>\"
          Response.Write \"<td align=left>\" & \"<a href=AspPOP3.asp?deletemsg=\" & strMsgNo & \"&rndno=\" & intRndNo & \">Delete</a></td>\"
          Response.Write \"</tr>\" & Chr(10) & Chr(13)
        Next
      else
        Response.Write \"<tr><td colspan=10 align=center><b>No messages on server</b></tr>\"
      end if
      Response.Write \"</table><br>\"
      Response.Write \"<a href=\"\"AspPOP3.asp?rndno=\" & intRndNo & \"\"\">Refresh</a>\"
    else
      Response.Write \"<p>Connection Failure. Check your mailhost, username and password.\"
    end if
    Response.Write \"</blockquote>\"
    Set Mailer = nothing
  end sub

  \'--- Shows the text for one specific message ---
  sub ShowMessage(strHost, strUid, strPwd, strMsgNo)
    Response.Write \"<b>Message #\" & strMsgNo & \" follows:</b>\"

    Set Mailer = Server.CreateObject(\"POP3svg.Mailer\")

    \'--- Make sure that you\'ve got write permissions to the following directory ---
    strMailBaseDir = \"e:\\webmail.wannafind.dk\\attach\"
    Mailer.MailDirectory = strMailBaseDir
    Mailer.RemoteHost = strHost
    Mailer.UserName  = strUid
    Mailer.Password  = strPwd
    Mailer.OpenPop3

    \'--- Log option for debug ---
    \'Mailer.Pop3Log = \"\"&strMailBaseDir&\"pop3log.txt\"

    Mailer.Retrieve strMsgNo
    Mailer.ClosePop3

    Response.Write \"<table border=1>\" & VbCrLf
    Response.Write \"<tr><td width=\"\"20%\"\" align=right><b>\" & \"Msg ID:\" & \"<b></td><td>\" & FixUpItems(Mailer.MessageID) & \"</td></tr>\" & VbCrLf
    Response.Write \"<tr><td width=\"\"20%\"\" align=right><b>\" & \"Date:\" & \"<b></td><td>\" & Mailer.Date & \"</td></tr>\" & VbCrLf
    Response.Write \"<tr><td width=\"\"20%\"\" align=right><b>\" & \"Subject:\" & \"<b></td><td>\" & FixUpItems(Mailer.Subject) & \"</td></tr>\" & VbCrLf
    Response.Write \"<tr><td width=\"\"20%\"\" align=right><b>\" & \"From:\" & \"<b></td><td>\" & Mailer.FromName & \" &lt;\" & Mailer.FromAddress & \"&gt;</td></tr>\" & VbCrLf

    strTemp = Mailer.GetHeaderField(\"Reply-To\")
    if strTemp <> \"\" then
      Response.Write \"<tr><td width=\"\"20%\"\" align=right><b>\" & \"Reply-To:\" & \"<b></td><td>\" & FixUpItems(strTemp) & \"</td></tr>\" & VbCrLf
    end if

    strTemp = Mailer.Recipients
    if strTemp <> \"\" then
      Response.Write \"<tr><td width=\"\"20%\"\" align=right><b>\" & \"To:\" & \"<b></td><td>\" & FixUpItems(strTemp) & \"</td></tr>\" & VbCrLf
    end if

    strTemp = Mailer.CC
    if strTemp <> \"\" then
      Response.Write \"<tr><td width=\"\"20%\"\" align=right><b>\" & \"CC:\" & \"<b></td><td>\" & FixUpItems(strTemp) & \"</td></tr>\" & VbCrLf
    end if

    Response.Write \"<tr><td width=\"\"20%\"\" align=right><b>\" & \"Attachments:\" & \"<b></td><td>\" & Mailer.AttachmentCount & \"</td></tr>\" & VbCrLf
    Response.Write \"</table><pre><br>\" & VbCrLf
    Response.Write FixUpItems(Mailer.BodyText) & VbCrLf
    Response.Write \"</pre>\" & VbCrLf

    if Mailer.AttachmentCount > 0 then
      Response.Write \"<table border=1>\" & VbCrLf
      Response.Write \"<tr><td>Attachment</td><td>ContentType</td><td>FileName</td><td>FileSize</td></tr>\" & VbCrLf
      For intCount = 1 to Mailer.AttachmentCount
        if Mailer.GetAttachmentInfo (intCount) then
          Response.Write \"<tr><td>\" & intCount & \"</td><td>\" & Mailer.AttContentType & \"</td><td><a href=\"\"\" & Mailer.AttFileName & \"\"\">\" & Mailer.AttFileName & \"</a></td><td>\" & Mailer.AttFileSize & \"</td></tr>\" & VbCrLf
          Mailer.SaveAttachment (intCount)
        end if
      Next
      Response.Write \"</table>\" & VbCrLf
    end if
    Response.Write \"<br><a href=\"\"AspPOP3.asp?rndno=\"&Second(Now)&\"\"\">Back</a>\" & VbCrLf
    Set Mailer = nothing
  end sub

  \'--- DELETE the message PERMANENTLY from the server ---
  sub DeleteMessage (strHost, strUid, strPwd, strMsgNo)
    Response.Write \"<b>Deleting Message #\" & strMsgNo & \" From Server</b><p>\"
    Set Mailer = Server.CreateObject(\"POP3svg.Mailer\")

    Mailer.RemoteHost = strHost
    Mailer.UserName  = strUid
    Mailer.Password  = strPwd
    Mailer.OpenPop3
    Mailer.Delete strMsgNo
    Mailer.ClosePop3

    ShowMessageList strHost, strUid, strPwd
    Set Mailer = nothing
  end sub

  sub SavePOPVars
    Session(\"host\") = Request.Form(\"host\")
    Session(\"uid\")  = Request.Form(\"uid\")
    Session(\"pwd\")  = Request.Form(\"pwd\")
  end sub

  \'--- Main code begins here
  if Request.ServerVariables(\"REQUEST_METHOD\") = \"POST\" then
    SavePOPVars
  end if

  strHost      = Session(\"host\")
  strUid        = Session(\"uid\")
  strPwd        = Session(\"pwd\")
  strMsgNo      = Request.QueryString(\"msgno\")
  strDeleteNo  = Request.QueryString(\"deletemsg\")

  if (strUid = \"\") or (strPwd = \"\") or (strHost = \"\") then
    ShowPopForm strHost, strUid, strPwd
  else
    if (strMsgNo <> \"\") then
      ShowMessage strHost, strUid, strPwd, strMsgNo
    else
      if (strDeleteNo <> \"\") then
        DeleteMessage strHost, strUid, strPwd, strDeleteNo
      else
        ShowMessageList strHost, strUid, strPwd
      end if

%>

</body>
</html>

Avatar billede kam3190 Nybegynder
20. juli 2001 - 17:21 #9
Lukker da jeg ikke har fået noget nyttigt.