Avatar billede kasperon Nybegynder
27. september 2005 - 18:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Prissætning af site

Hejsa

Jeg skal til at lave en hjemmeside, som er lig denne:

http://www.home1.stofanet.dk/k-on/Sidewalk.html

Hvad kan man tillade sig, at tage for denne exklusiv domæne?

Hvis man skal lave en eller to opdateringer om måneden, tager man så noget for det eller hvordan?
Avatar billede kochen Nybegynder
27. september 2005 - 19:12 #1
svært at sige, dit link virker ikke
Avatar billede kasperon Nybegynder
28. september 2005 - 08:13 #2
??? Det virker fint - jeg har nu prøvet på 3 forskellige pc'ere.
Avatar billede kochen Nybegynder
28. september 2005 - 08:28 #3
Jeps my mistake, tror bare mit net var nede da jeg prøvede....
Prøv at sætte frameraten i din flash op til 24 eller over, så får du en mere glidende bevægelse i dine animationer.
Avatar billede kasperon Nybegynder
28. september 2005 - 15:21 #4
Det lyder som en god idé...
Hvad kan man tillade sig, at tage for denne hjemmeside exklusiv domæne?

Hvis man skal lave en eller to opdateringer om måneden, tager man så noget for det eller hvordan?
Avatar billede goose Nybegynder
29. september 2005 - 08:26 #5
Hvis jeg skulle ud og købe et site som det du der disker op med, så ville jeg nok ikke give mere end 1000 - 1500.

Inden jeg køber det ville jeg nok først bede dig om følgende:

1. Få toppen til at slide mere blødt.
2. Gøre teksten tydligere, den er meget grumset.
3. Gøre noget ved det hvide kedelige omkring selve indholdet.

Mht. opdatering, så ja, du må jo ligge dig fast på en timepris og så afregne efter forbrugt tid.

Hvad gør du når nu køberen ikke kan forstå at hans side ikke bliver optaget på søgemaskinerne? Siger du til ham, at han ikke både kan få tegnefilm og søgemaskineoptagelse?

Der kan laves mange flotte ting med flash, men lad være med kun at bruge flash.
Blot min mening :o)

/Goose
Avatar billede triple-x Nybegynder
29. september 2005 - 08:32 #6
er enig med goose, hvorfor lave bunden og alt tekst i flash? der er jo ingen vilde effekter eller noget der ikke kunne laves med simpel html, som vil blive langt nemmere at få optaget i søgemaskiner.

Arbejd lidt mere med designet, så kan du godt forlange lidt mere end 1000-1500, men igen det kommer jo også helt an på hvem du er, hvem kunden er og en masse andre ting.

Ingen her på eksperten kan jo værdisætte dig, og dine kunder.
Avatar billede staz Nybegynder
29. september 2005 - 09:38 #7
Der kan ikke ligge ret meget arbejde i det site der. Designet er ikke noget vildt, der er 6 undersider, og siden er så flad som den kan blive. Jeg vil også sige 1000-1500 kr. :)
Avatar billede kasperon Nybegynder
29. september 2005 - 09:50 #8
Siden er blot som eksempel - og er ikke færdigudviklet med søgeord osv...

Ja det ville nok være en god idé at opbygge den i html med flash komponenter. Ville det da have nogen indflydelse på prisen?
Avatar billede goose Nybegynder
29. september 2005 - 10:00 #9
" .... og er ikke færdigudviklet med søgeord .."

Hint: Man kan ikke søgemaskineoptimere et rent flashsite .. ihvertfald ikke på "lovlig" vis.

Hvis du laver det i html eller noget serverside sprog som ASP eller PHP, så kunne du jo lave noget online redigering så de selv kunne vedligeholde og ja, så bør prisen være anderledes, men ellers ikke.

/Goose
Avatar billede goose Nybegynder
29. september 2005 - 10:05 #10
Som triple-x skriver, så er der ingen her der kan prissætte dine ting.

Men der findes en ganske simpel formel til at regne det ud, og den kommer her:

(Antal brugte timer x kr. pr. time) - evt. rabat

PS. Husk parenteserne.

/Goose
Avatar billede kasperon Nybegynder
29. september 2005 - 10:27 #11
Jeg er ikke ude på at imponere nogen - jeg ville bare gerne have et prisforslag, hvilket jeg allerede har fået og TAK for det. Meningen med eksperten.dk er vel, at ikke-eksperter, kan spørge eksperterne. Hvis jeg var ekspert til det, var der jo ingen grund til at oprette et spørgsmål.
Avatar billede triple-x Nybegynder
29. september 2005 - 13:17 #12
kasperon - tror ikke nogen af os er ude på at nedgøre dig på nogen måde. Men vi prøver sætte dig ind i hvordan det fungere.

Hvis du kun laver toppen som flash resten som html evt ed noget serverside som PHP eller ASP, kan du forlange en del mere.

Held og lykke med sitet