Avatar billede unouno Nybegynder
17. april 2001 - 12:15 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

system ressourcer

hej hej

her på det sidste når jeg har gået ud af nogle spil, er skærmen bare sort, men man kan lige se start menuen (eller den der linje)
så kan jeg ikke rigtigt gøre noget men hvis jeg så bruger ctrl+alt+delete.. og sådan lidt så kommer den og siger at der snart ikke er flere system ressourcer..... (eller at det er lavt med system ressourcer)

det er ikke fordi jeg mangler ram. (tror jeg ikke)

mit system.

t-bird 900mhz
256mb ram (pc133)
15,2g hd.
OGså !!!!!!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
17. april 2001 - 12:18 #1
Hvilket OS bruger du?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
17. april 2001 - 12:19 #2
Du skulle måske overveje at gøre din swapfil lidt større!
Avatar billede unouno Nybegynder
17. april 2001 - 12:22 #3
jeg bruger win me...

(det der med swapfil\'en har jeg slet ikke tænkt på,,, men det ku da godt være man skulle prøve det...
jeg tror den står til at win selv bestemmer....)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
17. april 2001 - 12:23 #4
Prøv at sætte den til 300-400 mb og læg den helst på et andet drev eller partition... :-)
Avatar billede unouno Nybegynder
17. april 2001 - 12:27 #5
hvorfor vil du helst have den på et andet drev eller partiton.... (kan det ikke være lige meget)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
17. april 2001 - 12:32 #6
Jo, men det skulle bare give en lille smule bedre ydelse, men det er nok så lidt at det kunne være løgn! :-)
Avatar billede unouno Nybegynder
17. april 2001 - 12:35 #7
ok...
jeg vil prøve at gøre det når jeg kommer hjem..
så skal jeg nok lige skrive til bage (det bliver nok først i morgen)
Avatar billede demaweb Nybegynder
17. april 2001 - 12:45 #8
Hvad er en swapfil? Og hvordan kan man ændre på den?
Avatar billede unouno Nybegynder
17. april 2001 - 13:26 #9
demaweb..
en swapfil er en fil windows laver (den bruger den som en slags ram, bare på din harddisk)

du kan ændre den ved at gå ind i \'\'egenskaber for denne computer\'\' også ind i ydeevne... der er der noget der hedder \'\'virtuel hukommelse...\'\'..

det er der man ændre det... let nok IK!
Avatar billede msmows Nybegynder
17. april 2001 - 14:43 #10
At flytte swapfilen til en anden partition hjælper ikke, derimod hvis den flyttes til en anden fysisk harddisk (en hurtig).
Avatar billede hotpop Novice
17. april 2001 - 15:20 #11
det hjælper KUN at flytte swapfilen hvis den anden harddisk sidder på en seperat controller!
1. Deaktiver systemgendannelse: højreklik på denne computer -> egenskaber -> ydeevne -> filsystem og nederst er der en lille boks hvor du sætter kryds i og ud for den står der \"Deaktiver systemgendannelse.
2. swapfilen bør under alle omstændigheder være 2 1/2 gang større end rammængden.
3. Brug INGEN billeder på skrivebordet og slet ikke jpg da de kræver at webvisning er slået til, og DET tager ressourser!
4. denne computers typiske rolle bør være netværksserver da harddisken så får større \"ancienitet\"

Avatar billede msmows Nybegynder
17. april 2001 - 18:13 #12
nemlig hotpop - en fysisk disk på en anden kontroller.
Avatar billede unouno Nybegynder
18. april 2001 - 08:01 #13
Her i går aftes prøvede jeg at lave en swapfil. men det hjælp ikke...

jeg tror måske det er spillet det er galt med. fordi det er lige meget om man har spillet i 2 timer eller man kun lige går ind i spillet også ud igen.....
Avatar billede hotpop Novice
24. april 2001 - 12:39 #14
hvad for et spil snakker du om?