Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
27. september 2005 - 16:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hvad kan søgemaskiner bedst lide: .htm eller /

hejsa..

lige et hurtigt spørgsmål inden strukturen på mit system skal fastlægges:

hvordan kan søgemaskiner bedst lide (forstå: hvad giver bedst placering) url-adresser? - siderne er ens, blot linkningen som er forskellig!

www.minside.dk/en_mappe
www.minside.dk/en_mappe/
www.minside.dk/en_mappe/beskrivende_tekst.htm
www.minside.dk/en_mappe/beskrivende_tekst.php

en_mappe skal så udskiftes med noget relevant som passer til området på sitet, og beskrivende_tekst skal så være kort beskrivelse af hvad siden handler om...

altså hvilken af ovenstående (ellers ens sider) ville stå øverst på fx google?
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. september 2005 - 16:50 #1
Hvis udu vil opnå et resultat bød dine links være af typen http://www.minside.dk/søgeord_som_mappenavn/søgeord_som_filnavn.htm

Hvis du anvender www.minside.dk/en_mappe/ og web serveren supportere directorie listing, vil google vise hele indholdet af mappen
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
27. september 2005 - 17:31 #2
ja men man kan jo lave en fil som hedder index.htm som den så viser ud fra adressen...

men var svaret jeg var ude efter - var bare lidt i tvivl om / eller .htm var bedst...

takker :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. september 2005 - 17:41 #3
.htm giver dig en bedre mulighed for at optimere