Avatar billede sunesune Nybegynder
27. september 2005 - 13:48 Der er 5 kommentarer

oprette database

Hej gutter, den her har voldt mig store problemer hidtil!

Jeg skal oprette en hel database i en MS SQL Server 2000, men det skal gøres scriptet! Jeg har prøvet funktionen generate database scripts, men når jeg skal importere dem (vha. OSQL.exe) får jeg alle mulige mærkelige fejl hele tiden!

Er der en der kan fortælle mig hvordan det kan gøres?!?!?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2005 - 13:53 #1
generate scripts plejer at virke fint

du kan også skrive CREATE DATABASE og CREATE TABLE statemenst manuelt hvis
du måtte ønsk edet

hvis du viser nogle SQL snippets og de fejl du får så kan vi måske hjælpe med
at få det til at køre
Avatar billede sunesune Nybegynder
27. september 2005 - 14:12 #2
en af fejlene er "MSG 170, level 15, state 1, Server NBMK01 (min bærbare hvor der er installeret SQL server DEV ed.), Line1: incorrect syntax near '\'."
Når jeg kører kommandoen "osql -E -Q c:\s.sql" (det er min script fil dannet udfra DBen i SQL serveren

Scriptet er for langt til at vise her, men det er genereret vha. SQL server Enerprise mng.
Avatar billede sunesune Nybegynder
27. september 2005 - 14:38 #3
Nu har jeg prøvet med et script 's.sql' som ser sådan her ud:

EXEC sp_attach_db @dbname= N'SystemCenterReporting',

  @filename1 = N'C:\SystemCenterReporting.mdf',
  @filename2 = N'C:\SystemCenterReporting_log.log'

Og får samme fejl uanset om jeg skriver:

OSQL -E -Q "c:\s.sql"
OSQL -E -Q c:\s.sql
OSQL -E -Q 'c:\s.sql'
OSQL -E -Q s.sql
OSQL -E -Q 's.sql'
OSQL -E -Q "s.sql"

hvad sker her?????

Det virker fint hvis jeg skriver det ind efter at have tastet OSQL -E
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2005 - 21:28 #4
Hvad med

OSQL -E -i C:\s.sql
Avatar billede sunesune Nybegynder
28. september 2005 - 08:39 #5
Fandt ud af igår det skulle være -i som du også skriver her. og det kan heller ikke fungere med mdf filer, da de er alt for store, så jeg har løst problemet med scriptingen nu...:)