Avatar billede geertf Nybegynder
27. september 2005 - 13:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Samme hændelse for flere felter

I en formular har jeg flere felter (blandt andet Fornavn, Efternavn). Brugeren skal have en bestemt besked i en MsgBox nå han/hun klikker på feltet. Det kan selvfølgelig let laves ved:

Private Sub tb_Fornavn_Click()
    Call RetStamdata
End Sub

hvor jeg kalder det samme modul. Men findes der ikke en lidt mere "sexet" måde, hvor jeg ikke behøver at skrive en Privat Sub for hver eneste felt? Kunne man fx bruge Mærke til noget i den sammenhæng?

hilsen
Geert
Avatar billede -anders- Juniormester
27. september 2005 - 13:43 #1
Hej gertf, blot et forslag, hvis msgboxen kun returnere noget infotekst til bruger, og ikke bruges til at udløse en hændelse hvis bruger feks. klikker på Ok eller og Annuller, kan du bruger egenskaben kontrolelement tiptekst til at returnere noget infoteksti stedet, dette kræver ikke noget kode.

i designvisning på formen kan du vælge egenskaber for et felt, klik på fanebladet andre, næsten nederst er det et felt hvor du kan skrive infotekst til bruger (Kontrolelementtiptekst), når bruger klikker i feltet, eller blot lader musen køre henover feltet, vise teksten i en aflang gul box.
Avatar billede terry Ekspert
27. september 2005 - 19:50 #2
In the On Cleick event in the properties window just write the function name you want to call

=RetStamData()

instead of (Event procedure)
Avatar billede -anders- Juniormester
27. september 2005 - 20:55 #3
>> terry, den var smart, ja man lære jo noget nyt hver dag :o)
Avatar billede terry Ekspert
27. september 2005 - 20:59 #4
:o)
Avatar billede terry Ekspert
29. september 2005 - 08:29 #5
geertf>Its easier for us to help with some feedback
Avatar billede geertf Nybegynder
29. september 2005 - 09:57 #6
Hej igen
Undskyld, min langsommelighed, jeg blev lige fanget i noget andet arbejde. Kæreste Terry, det er jo lige præcis sådan noget jeg leder efter - det er superlet af applikere til mange præcist udvalgte felter. Mange tak.
PS. aandersen tak for buddet, men det skal virke ved klik (som jeg skrev).
Avatar billede terry Ekspert
29. september 2005 - 12:00 #7
selv tak, og god dag