Avatar billede c-sharp Nybegynder
27. september 2005 - 11:22 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Lukke db forbindelse ved bruge af Application Block

Jeg bruger Microsoft Application block til mine database forbindelse. men hvordan lukker jeg forbindelsen til databasen når jeg bruger Microsoft Application Block?
Avatar billede davidfossil Nybegynder
27. september 2005 - 15:10 #1
Bruger du den dersens SqlHelper klasse? I så fald skulle den da meget gerne selv lukke efter sig...
Avatar billede c-sharp Nybegynder
27. september 2005 - 15:53 #2
hvad mener du med det? mener du at den før eller siden bliver lukket af GC? for det gør alt vel, men det kan vel give nogen problemer ikke selv at lukke den med det samme.
Avatar billede davidfossil Nybegynder
27. september 2005 - 16:26 #3
Jeg mener at hvis du bruger SqlHelper.ExecuteDataSet() og lign. åbnes og lukkes forbindelsen automatisk. Det er så vidt jeg ved det der er hele idéen med hjælpeklassen...
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2005 - 19:36 #4
DAAB er lavet for at gøre database adgang nemt, så man burde tro at den selv lukkede
efter sig.

GC frigiver kun managed resourcer. En database connection er en unmanaged respource.
Og derfor skal Close/Dispose kaldes explicit.
Avatar billede dotnet_cowboy Nybegynder
30. september 2005 - 13:02 #5
>> c-sharp

Det skal du ikke tænke på, det bliver "taken care of i blocken"!

Det eneste du skal er at smide en conn streng ned i sqlhelper.execute(_conn....)

:-)
Avatar billede c-sharp Nybegynder
05. oktober 2005 - 09:56 #6
dotnet_cowboy: er det helt sikkert at den lukker db fobindelsen efter sig?
Avatar billede c-sharp Nybegynder
02. november 2005 - 14:49 #7
Er der mere response her?
Avatar billede dotnet_cowboy Nybegynder
02. november 2005 - 14:58 #8
ehhhhhhhhhhhh

just call the damn sqlhelper methods and through in the damn connectionstring as a method signature.

dataset = sqlhelper.executedataset(_conn, ...........)

that's it!

:-)
Avatar billede c-sharp Nybegynder
02. november 2005 - 15:01 #9
Jamen så tak for jeres kommetare, smid nogle svar så kaster jeg nogle point...
Avatar billede c-sharp Nybegynder
08. november 2005 - 11:47 #10
HALLO!!
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2005 - 11:56 #11
vi er bare sløve !

:-)
Avatar billede dotnet_cowboy Nybegynder
08. november 2005 - 12:08 #12
totalt...