Avatar billede hotmoller Nybegynder
27. september 2005 - 04:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

packages i eclipse

Hej eksperter

Hvordan er det mest hensigtsmæssigt at arbejde med import af pakker i eclipse

Jeg har oprettet følgende klasse:

package greet;

public class Greetings {
    public static String getGreeting(){
        return "Hello dear chap";
    }

Denne klasse er placeret følgende sted: .\hellopath\greet\Greetings.java

Jeg har endvidere oprettet klassen GreetingTest, med hvilken jeg forsøger at kalde metoden getGreeting().
Klassen GreetingTest er placeret i et projekt under Eclipse(dvs. andet dir end Greetings).

package testing;

import greet.*;

class GreetingTest {

    public static void main(String[] args){
        String message = Greetings.getGreeting();
        System.out.println(message);
    }

Eclipse giver mig følgende fejlmeddelse; "the import greet cannot be resolved"

Jeg har forsøgt at tilføje en classpath, ved at gøre følgende: Run->Classpath->User entriees->Advanced
->Add cp variable-> new -> (her har jeg navngivet variablen cp og angivet stien til .\hellopath)

Hvad gør jeg forkert? Er der en bedre måde at gøre det på? Hvor kan man læse mere om fordele og ulemper ved forskellige metoder (synes ikke eclipse help hjælper her) gøre dette på - er det evt. at benytte ANT?

Jeg har læst at man kan ændre build path under Project->properties->add lib. Hvis man gør det sådan, er det så en en build path der gælder for den specifikke klasse jeg arbejder med, for projektet, eller for alle mine projekter?

på forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2005 - 08:17 #1
til at starte med synes jeg at du skal lade Eclipse oprette packages under dit
workspace/projekt

så passer alle stier
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2005 - 08:18 #2
ant er et fremragende tool til build, som su selvfølgelig skal lære, men vent
lige til du er rimelig komfortabel med classpath og packages
Avatar billede hotmoller Nybegynder
27. september 2005 - 11:00 #3
Ok, det vil jeg gøre.

Men hvordan angiver jeg en classpath mest hensigtmæssigt?!
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2005 - 11:05 #4
project
properties
build path
libraries
add external jar
Avatar billede dresen Nybegynder
28. september 2005 - 14:52 #5
Hej arne

Hvornår vælger man at angive classpathen Run->Classpath->User entriees->Advanced
->Add cp variable-> new -> ?

Er det f.eks. når man vil teste nogle ting for én bestemt kørsel?

Dvs. at den man sætter for project er den man normalt vil arbejde med, og den under run, er mere dynamisk til at teste nogle ting?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2005 - 20:49 #6
jeg har aldrig brugt den mulighed

men ja det må være hvis man har flere main programmer i samme projekt og et af dem
har specielle krav til classpath og den kode vil lave ulykker for andre programmer
(hvorfor man ikke bare kan tilføjde det til hele projektet)
Avatar billede hotmoller Nybegynder
08. oktober 2005 - 18:41 #7
Hej arne

Tak for svaret.

Smid endelig et svar!!!

/hotmoller
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2005 - 18:46 #8
kommer her