Avatar billede seb11 Nybegynder
26. september 2005 - 21:13 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Tabel i en php kode

Hey,

Jeg er igang med at hente nogle oplysninger fra min mysql database og putte dem ind på min side. Men jeg vil gerne have oplysningerne ind i nogle HTML tabeller med farver i osv.

Så jeg har lavet denne gode:
----------------------------------------------------------
<?php
    $conn = mysql_connect("...", "...", "...") or die(mysql_error());
    mysql_select_db("...") or die(mysql_error());

$resultat = mysql_query("select * from jokes");

while ($raekke = mysql_fetch_array($resultat)) {
  echo "<table><tr><td>Navn: ".$raekke['navn'].
        "<tr><td> Joken:".$raekke['joken']."<br />";
}

?>
----------------------------------------------------------

Dette virker fint nok. Men når jeg prøver at lave om på border størrelsen i tabellen altså "<table border="1"> Kommer der en fejl i koden. Eller hvis jeg prøver at lave en "<table BGCOLOR="red"> kommer der også fejl.

Er der en anden måde man kan sætte oplysningerne ind i tabeller på? Hvis ja vil jeg meget gerne lære det :)

MVH. Sebastian
Avatar billede jaw Nybegynder
26. september 2005 - 21:15 #1
enten så brug \" eller '.
Avatar billede seb11 Nybegynder
26. september 2005 - 21:16 #2
Uddyb venligst :)
Avatar billede udvikler Nybegynder
26. september 2005 - 21:18 #3
<?php
    $conn = mysql_connect("...", "...", "...") or die(mysql_error());
    mysql_select_db("...") or die(mysql_error());

$resultat = mysql_query("select * from jokes");

while ($raekke = mysql_fetch_array($resultat)) {
  echo "<table border=\"1\"><tr><td>Navn: ".$raekke['navn'].
        "<tr><td> Joken:".$raekke['joken']."<br />";
}

?>
Avatar billede jaw Nybegynder
26. september 2005 - 21:18 #4
Will do.

Når du gør, som du gør nu:
echo "Her er en <font color="red">tekst";

Så vil php tro, at du afslutter din echo når du bruger " (red"), kan du se det?!

Det kan du så løse ved at escape din ", altså \" - så vil php ikke tro den afslutter din echo, men i denne forbindelse behandle den som html. Du kan også bruge ' i stedet for.

echo "<font color='red'>teskt</font>";
Avatar billede jaw Nybegynder
26. september 2005 - 21:20 #5
Afslutningsvis kunne du også bruge:

echo '<font color="red">tekst</font>';

Hvor du så bruger ' til at starte og slutte din echo, og " for at behandle html'en i funktionen. Alle 3 måneder er ganske lige "lovlige".
Avatar billede udvikler Nybegynder
26. september 2005 - 21:20 #6
jaw ->

Læg da også lige et svar, bare sådan så spørgeren ikke kommer til at give mig alle pointene :)
Avatar billede seb11 Nybegynder
26. september 2005 - 21:20 #7
Tak for svarene. Jaw kommer du ikke også med et svar, så i begge kan få point.
Avatar billede jaw Nybegynder
26. september 2005 - 21:21 #8
Tjoh
Avatar billede jaw Nybegynder
26. september 2005 - 21:22 #9
Selv tak seb11 :) Hvordan pointene fordeles afgør jo kun du...
Avatar billede udvikler Nybegynder
26. september 2005 - 21:23 #10
Jeps, selv tak seb11

Tak for points :)