Avatar billede sunesune Nybegynder
26. september 2005 - 13:50 Der er 4 kommentarer

Få alle poster fra sidste måned

Hej alle, lige en hjernevrider..:)

Hvordan er SQL koden til at få alle poster fra SIDSTE måned vist?
Har tænkt på at bruge MONTH(getdate())-1 til at få sidste månedsnummer, men hvis vi så er i januar, bliver måneden ikke 12, men 0 og derfor må der være en bedre måde, er bare ikke super til SQL..:(
Avatar billede claesdamlund Nybegynder
26. september 2005 - 17:50 #1
Tjek DateAdd() funktionen
Avatar billede claesdamlund Nybegynder
26. september 2005 - 17:51 #2
Hvis du bruger den med -1, finder den rette måned, også selv om man er i januar.
Avatar billede sunesune Nybegynder
27. september 2005 - 13:45 #3
hej gutter, har fundet ud af det, tog bare Month(DATO)-1 og Month(datoiDB) og det samme med Year, og så lavede jeg en funktion der satte måned til 12 hvis den var 0.
Avatar billede claesdamlund Nybegynder
28. september 2005 - 23:17 #4
DateAdd() er nemmere - så behøver du ikke at lave din tjek funktion :o)