Avatar billede vanggaard Nybegynder
03. november 1999 - 23:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Connect til en database

Hej
Jeg har lige et spg.
Jeg har et lille netværk. På serveren ligger der en database hvor der er installeret en ODBC driver til. På mine klienter vil jeg så gerne have et program som henter data fra databasen på serveren. Hvordan gøre jeg det ??
Det er nemt nok hvis programmet kører på serveren, men jeg vil gerne have at programmet kan kører på de andre maskiner på nettet.

Hilsen Mads
Avatar billede aleks Nybegynder
04. november 1999 - 07:22 #1
Hvad med at angive stien til databasen som en UNC-path, f.eks som følgende "\\Server\Database\Telefon.mdb" ???
Avatar billede aleks Nybegynder
04. november 1999 - 07:23 #2
På serveren skal kataloget Database selvfølgelig være delt med netværket.
Avatar billede vanggaard Nybegynder
04. november 1999 - 07:40 #3
Hvad er den fulde syntaks så ?
Og kan man bruge IPnr istedet for server navn ?

- Mads
Avatar billede aleks Nybegynder
04. november 1999 - 07:56 #4
Den fulde syntaks vil se således ud:

Set DB = OpenDatabase("\\Server\Database\Telefon.mdb", , True)

Og nej man kan desværre ikke benytte IP-Numre.
Avatar billede vanggaard Nybegynder
04. november 1999 - 12:18 #5
Hvad betyder det true i OpenDatabase ?
Avatar billede aleks Nybegynder
04. november 1999 - 12:32 #6
Det betyder at den åbnes skrivebeskyttet.
Avatar billede zelebris Nybegynder
04. november 1999 - 15:09 #7
Man skal bare have en data tab og et data-bound grid - så kan man selv bestemme hvilken database der skal bruges og åbne den på en nem måde.
Data's database skal bare være den Base som der ligger på serveren, og Grid's record source skal bare være data - kan evt. sende et project hvis det bliver nødvendigt!!

/Nicolai S5P Denmark
Avatar billede vanggaard Nybegynder
04. november 1999 - 17:53 #8
Til Zelebris
Det vil jeg meget gerne, hvis du vil !
Min adresse er mads@vanggaard.dk

PÅ forhånd tak
Mads
Avatar billede brinch Nybegynder
06. november 1999 - 10:14 #9
Hvorfor ikke bare udnytte ODBC'en
Det er jo netop det den er der for

F.eks. med en ado Control, og angive
DSN = ODBCNavn  i recordsourcen, det
kører upåklageligt
Avatar billede zelebris Nybegynder
06. november 1999 - 15:07 #10
Hvofor Bruge ODBC - når det er 100 gange mere besværligt??

/Nicolai
Avatar billede vanggaard Nybegynder
07. november 1999 - 16:54 #11
Til Brinch
Hvordan bruger man ODBC når programmet kører på en anden maskine end databasen og dermed ODBC driveren gøre ??

Hilsen Mads
PS: Det er faktisk det spg. som jeg startede med at spørge om.