Avatar billede sjh Nybegynder
25. september 2005 - 09:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

php script på alle sider

Kan man ikke køre et php-script på alle sider (include)

Jeg har lavet et script som skal køres på alle mine sider eller include på alle mine sider.. men uden at skrive include(...); på alle siderne..

Kan man det.. hvis ja hvordan ??
Avatar billede terrak Nybegynder
25. september 2005 - 10:11 #1
Så skulle du have bygget det anderledes op fra starten.

Hvis du nu har en side(nok index.php) hvori du har et array, der indeholde menupunkter, så kan du få den til at include en side, alt efter hvad eksempelvis $_GET['site'] indeholder. Dvs. "index.php?site=home" vil include den side, som er defineret i dit array.
På den måde kan du include et dokument på alle dine sider, så du eksempelvis kun behøver at oprette forbindelse til en MySQL database én gang.
Avatar billede sjh Nybegynder
25. september 2005 - 10:17 #2
når ja.. det var nu ikke sådan jeg mente..

Jeg har lavet et statistik-script som jeg gerne vil køre i toppen af alle mine sider.. over HELE Apache-serveren.. kan man ikke det??
Avatar billede terrak Nybegynder
25. september 2005 - 10:20 #3
Bruger du frames?
Avatar billede sjh Nybegynder
25. september 2005 - 10:27 #4
nej.. men jeg har et par sub-domæner.. så det skal køre over dem alle.. altså hvis jeg opretter en html/php-side og køre den så skal den også tag den med..

det er nok noget som skal skrives ind i Apache`s httpd.conf eller sådan noget.. kan man ikke det??
Avatar billede terrak Nybegynder
25. september 2005 - 10:32 #5
Jo man kan, men har du adgang til httpd.conf ?
Avatar billede sjh Nybegynder
25. september 2005 - 10:34 #6
ja det er min egen-server
Avatar billede terrak Nybegynder
25. september 2005 - 10:35 #7
Eller, det er nok nærmere php.ini du skal have fat i, og finde linien:
; Automatically add files before or after any PHP document.
auto_prepend_file =
auto_append_file =

Ser det ikke ud til at være i den rigtige retning?
Avatar billede sjh Nybegynder
25. september 2005 - 11:04 #8
JA da var den jo.. smid et svar ;-)
Avatar billede terrak Nybegynder
25. september 2005 - 11:20 #9
:-)
Avatar billede sjh Nybegynder
25. september 2005 - 11:25 #10
skide godt :D mange tak for hjælpen..
Avatar billede terrak Nybegynder
25. september 2005 - 11:29 #11
Det var så lidt, og tak for point.