Avatar billede killstun Nybegynder
25. september 2005 - 00:51 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Vis filer fra mappe og link dertil

Nogle der kan hjælpe med et script, som viser alle filer fra en bestemt mappe (både jpg, gif, txt, doc mm.) Gerne sådan at den viser 10 links pr. side. Når jeg klikker på et link, skal den vise/åbne filen. Kan det lade sig gøre. Fx.

. billede1.jpg
. billede2.gif
. tekst1.txt
. tekst2.doc

Når jeg klikker på billede1.jpg, skal den åbne et eksternt vindue og vise billede filen. Klikker jeg på tekst2.doc skal den åbne filen i word.
Avatar billede pfp Nybegynder
25. september 2005 - 17:04 #1
<%
path = "filer"
set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set folder = fs.GetFolder(Server.MapPath(path))
Set files = folder.files

For Each File in files
    Response.Write "<a href=""" & path & "/" & file.Name & """ target=""_blank"">" & file.name & "</a><br>"
Next

set f = nothing
set fs = nothing
%>
Avatar billede pfp Nybegynder
25. september 2005 - 17:05 #2
Så kan du koble det sammen med paging, hvis du ville dele det op så der kun vises 10 links pr side.
Avatar billede killstun Nybegynder
25. september 2005 - 17:53 #3
Når jeg laver ovenstående eksempel, siger den bare:

Siden blev ikke fundet
Den side, du søger efter, er muligvis blevet fjernet, er midlertidigt ikke tilgængelig eller har ændret navn.

Det eneste jeg har lavet om er linien:
path = "filer" (path = "billeder" - da dette er min mappe jeg vil have fat i)
Avatar billede pfp Nybegynder
25. september 2005 - 17:55 #4
Hvis du får filen ikke fundet (404) har du nok tastet forkert, for det er ikke en asp fejl...
Avatar billede killstun Nybegynder
25. september 2005 - 18:00 #5
Ups, sorry. Der var jeg lidt for hurtig (eller langsom). Det var mig somhavde lavet en fejl.
Avatar billede killstun Nybegynder
25. september 2005 - 18:04 #6
Virker fint, pånær at den laver et forkert link. Den tager target med i adressen:

Kopieret ud fra adresse linien:
intet.gif%20target=
Avatar billede pfp Nybegynder
25. september 2005 - 18:08 #7
Prøv at udskifte Response.Write linien med denne:
Response.Write "<a href=""" & path & "/" & file.Name & """ target=""_blank"">" & file.name & "</a><br>"
Avatar billede killstun Nybegynder
25. september 2005 - 18:11 #8
Det giver desværre samme resultat.
Avatar billede killstun Nybegynder
25. september 2005 - 18:14 #9
Tror du har lavet en skrivefejl, da der ikke er ændring i linien.
Avatar billede killstun Nybegynder
25. september 2005 - 18:37 #10
Fandt fejlen:

Response.Write "<li><a href=" & path & "/" & file.Name & " target=""_blank"">" & file.name & "</a></li><br>"

Hvis du lige smider et svar pfp. Hvis du kan/har lyst må du meget gerne give et eksempel på hvorledes jeg kan få paging med i scriptet.
Avatar billede pfp Nybegynder
25. september 2005 - 18:39 #11
Svar. Jeg har lidt travlt lige nu, men jeg skal nok lige prøve at finde noget frem om paging til dig sidst på aftenen.

I mellemtiden kan du også prøve at søge på "paging" her på eksperten.dk, der er en del indlæg omkring det.
Avatar billede killstun Nybegynder
25. september 2005 - 18:44 #12
Takker. Vil prøve at kigge efter noget og skal nok skrive herpå hvis jeg finder noget inden i aften.
Avatar billede hirtshals Nybegynder
27. september 2005 - 13:56 #13
På følgende side

http://www.viewsource.dk/cat.asp?ident=asp&catID=2

Finder du et eksempel på paging - samt færdig kode til download