Avatar billede soes Nybegynder
23. september 2005 - 14:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med outputstream writer og &-tegnet

I need to submit some data to a HTTP-server for processing.
I create the OutputStreamWriter with the following code:

HttpURLConnection http = (HttpURLConnection)url.openConnection();
... Some properties for the http object.

OutputStreamWriter writer = new OutputStreamWriter(http.getOutputStream());
writer.write("xml=" + xml) // xml is the formdata that I want to submit...
writer.flush();
writer.close();

The code works just fine, as long as the xml-variable dosen't contain the character '&'. When the writer comes to this character it stops sending data and just continues throug the rest of the code.

Is the letter '&' some kind of escape character or is there a workaround for it?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. september 2005 - 14:11 #1
& adskiller variabler i formdata:

  xml=noget&pip=andersand

Skal du have en & skal du skrive den som %26  (http://www.lookuptables.com/)

  xml=noget&pip=anderand%26co
Avatar billede soes Nybegynder
23. september 2005 - 14:14 #2
Jeg er med på at & har den funktion. Det der stopper min datastrøm er når den skal sende følgende ud. f.eks:
...
<xl:compress>row</xl:compress>
  <showZeroLines>0</showZeroLines>
  <path xml:space="preserve">XDFIR</path>
  <field>
    <name>&amp;XDFAKT3</name>
    <period>1</period>
  </field>
  <field>
...
Avatar billede soes Nybegynder
23. september 2005 - 14:17 #3
Det var vist ikke særlig forklarende det jeg fik fyret af det :o)

Det er når den kommer til <name>&amp; altså &-tegnet.

Tror du at det vil hjælpe hvis man erstattede &-tegnet med %26 som du skriver?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. september 2005 - 14:21 #4
Ja, &amp; skal du bruge i HTML, men her skal du bruge URL-encoding, dvs. %26
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. september 2005 - 14:23 #5
Avatar billede soes Nybegynder
23. september 2005 - 14:26 #6
Ahhh, ok. Det giver jo lige frem mening det du siger :)

Tester det lige af og melder tilbage...
Avatar billede soes Nybegynder
23. september 2005 - 14:56 #7
Det ser ud til at virke, så nu er der "fest" ... smid et svar
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. september 2005 - 15:02 #8
;) Jeg samler slet ikke på point. Svar selv, accepter eget svar.
Avatar billede soes Nybegynder
25. september 2005 - 12:11 #9
tak for hælpen om ikke andet.