Avatar billede kbs2 Nybegynder
23. september 2005 - 10:51 Der er 11 kommentarer

sidste felt kommer ikke med i database

Hej

Min tilmeldingsformular virker næsten. Dog kommer feltet pers3 ikke med. Jeg kan simpelthen ikke finde fejlen, kan nogen se det?

den skriver til en access database, men kun feltet indtil pers2 kommer med over i databasen.

Håber meget på hurtigt svar, da det skal bruges snart

OpenConn("guestbook.mdb")

    if request ("mode") = "opret" then
        SQL = "insert into guestbook (navn, efternavn, bynavn, postnr, comments, email, firmanavn, CVR, adresse, pers1, pers2, pers3) values ('" & request("navn") & "','" & request("postnr") & "','" & request("bynavn") & "','" & request("efternavn") & "', '" & request("comments") & "', '" & request("email") & "', '" & request("firmanavn") & "', '" & request("CVR") & "', '" & request("adresse") & "', '" & request("pers1") & "', '"& request("pers2") &"', '" & request("pers3") &"')"
        Conn.execute( SQL )
        Besked = "<font size=2>Tak! Vi har modtaget din tilmelding. Du vil høre fra os snarest</font>"

    end if

%>
<html>
<head>
<title>Tilmeldingsformular</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="file:///W|/html/general/styles.css">

</head>
<body bgcolor="white">
<p class="ny_broed">
  <% = besked %>
  <% = besked2 %>
  <% if request ("mode") = "" then %>
</p>
<p class="broed">Velkommen til MBTI tilmelding</p>
<p class="broed">Indtast venligst dine data i nedenst&aring;ende formular. <br>
  <br>
  Felter med * skal udfyldes
</p>
<form action="tilmelding.asp" name=action METHOD="post" ONSUBMIT="return Checkform(this);">

  <p>
  <input type="hidden" Name="Mode" Value="opret">
  <input type="hidden" Name="guest_id" Value="<% = Request("guest_id")%>">

  <span class="menu">Fornavn: </span><br>
  <INPUT type="text" name=navn>
  <span class="style1">*</span><br>
  <br>

  <span class="menu">Efternavn : </span><br>
  <input type="text" name=efternavn>
  <span class="style1"><span class="style2">*
  </span><br>
  <br>
  </span><span class="menu">Firmanavn</span><span class="style1"><br>
  <INPUT name=firmanavn type="text" id="firmanavn">
  *<br>
  <br>
  <span class="menu">CVR</span><br>
  <INPUT name=CVR type="text" id="CVR">
  <br>
  </span><span class="menu">Adresse <br>
  </span><span class="style1">
    <INPUT name=adresse type="text" id="adresse">
*  </span></p>
  <table width="50%"  border="0">
    <tr>
      <td width="35%"><span class="menu">Postnr</span>      <input name=postnr type="text" id="postnr" size="4" maxlength="4"> <span class="style1">*
      </span></td>
      <td width="65%"><span class="menu">Bynavn</span>        <input name=bynavn type="text" id="bynavn2">

      </td>
    </tr>
  </table>
  <p><span class="menu">E-mail : </span><br>
    <INPUT type="text" name=email>
  <span class="menu style1">*</span></p>
  <p>  <span class="menu">Navn p&aring; tilmeldte person 1</span> <br>
    <INPUT name=pers1 type="text" id="pers1" value="" size="40">
    <br>
    <span class="menu">Navn p&aring; tilmeldte person 2
    </span><br>
    <INPUT name=pers2 type="text" id="pers13" value="" size="40">
  </p>
  <p>
    <input name="pers3" type="text" id="pers3">
    <br>

    <span class="menu">Kommentar : </span><br>
    <TEXTAREA rows=4 cols=35 name=comments>
    </TEXTAREA>
    <br>
    <input type="Submit" Value="Send" name=Submit1>
    <input type="Reset" Value="Slet" name=Reset1>
    <br>
  </p>
</form>

<% End If

%>
Avatar billede cpufan Juniormester
23. september 2005 - 10:57 #1
<input name="pers3" type="text" id="pers3">  på de andre har du en value=""

måske det kan hjælpe
Avatar billede euroteam Nybegynder
23. september 2005 - 10:59 #2
I din form, er der noget der hedder pers13, hvis den henter info fra ID kan det være det ?
Avatar billede softspot Forsker
23. september 2005 - 11:03 #3
Hvordan ser koden til CheckForm ud? Jeg spekulerer på om du måske kunne have lavet en tildeing af pers.value (=) i stedet for en sammenligning (==) et eller andet sted...
Avatar billede kbs2 Nybegynder
23. september 2005 - 11:21 #4
desværre intet af det der har hjulpet
Avatar billede softspot Forsker
23. september 2005 - 11:23 #5
Kan du ikke vise koden til Checkform?
Avatar billede kbs2 Nybegynder
23. september 2005 - 11:34 #6
her kommer det hele

<html>
<head>
<link href="../../general/styles.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<link rel="stylesheet" href="../general/styles.css" type="text/css">
<style>
body
{
    scrollbar-3dlight-color:white;
    scrollbar-arrow-color:black;
scrollbar-base-color:#E2CD97 scrollbar-darkshadow-color:#E2CD97;     scrollbar-face-color:#E2CD97;
    scrollbar-highlight-color:#F7F9F3;
    scrollbar-shadow-color:black;
    color: #F3E5C2;
}
.style1 {color: #000000}
.style2 {color: #333333}
</style>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--

function Checkform(thisform) {
  // Startværdier
  strError = 'Der opstod følgende fejl:\n\n';
  intError = 0;

if (thisform.navn.value == "")
  {
  strError = strError + 'navn - Du mangler at indtaste dit navn!\n '
  intError = 1;
  thisform.navn.focus();
  }
  if (thisform.efternavn.value == "")
  {
  strError = strError + 'Efternavn - Du mangler at indtaste dit efternavn\n '
  intError = 1;
  thisform.efternavn.focus();
  }

if (thisform.firmanavn.value == "")
  {
  strError = strError + 'Firmanavn - Du mangler at indtaste dit firmanavn\n '
  intError = 1;
  thisform.firmanavn.focus();
  }

    if (thisform.adresse.value == "")
  {
  strError = strError + 'Adresse - Du mangler at indtaste din adresse\n '
  intError = 1;
  thisform.adresse.focus();
  }
    if (thisform.postnr.value == "")
  {
  strError = strError + 'Postnummer - Du mangler at indtaste dit Postnummer\n '
  intError = 1;
  thisform.postnr.focus();
  }

if (thisform.email.value == "")
  {
    strError = strError + 'Email - Du mangler at indtaste din email\n '
    intError = 1;
    thisform.email.focus();
  }

if (intError == 1) {
  alert(strError)
  return false;
  }
-->
</SCRIPT>

</head>

<body>

<%

    dim conn

    function OpenConn( DBName )

        Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
        ODBCpath = left(request.servervariables("PATH_TRANSLATED"), instrrev(request.servervariables("PATH_TRANSLATED"), "\"))
        Conn.Open "DBQ=" & ODBCpath & DBName & ";DefaultDir=" & ODBCpath & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"

    end function

    OpenConn("guestbook.mdb")

    if request ("mode") = "opret" then
        SQL = "insert into guestbook (navn, efternavn, bynavn, postnr, comments, email, firmanavn, CVR, adresse, pers1, pers2, pers3) values ('" & request("navn") & "','" & request("postnr") & "','" & request("bynavn") & "','" & request("efternavn") & "', '" & request("comments") & "', '" & request("email") & "', '" & request("firmanavn") & "', '" & request("CVR") & "', '" & request("adresse") & "', '" & request("pers1") & "', '"& request("pers2") &"', '"& request("pers3") &"')"
        Conn.execute( SQL )
        Besked = "<font size=2>Tak! Vi har modtaget din tilmelding. Du vil høre fra os snarest</font>"

    end if

%>
<html>
<head>
<title>Tilmeldingsformular</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="file:///W|/html/general/styles.css">

</head>
<body bgcolor="white">
<p class="ny_broed">
  <% = besked %>
  <% = besked2 %>
  <% if request ("mode") = "" then %>
</p>
<p class="broed">Velkommen til MBTI tilmelding</p>
<p class="broed">Indtast venligst dine data i nedenst&aring;ende formular. <br>
  <br>
  Felter med * skal udfyldes
</p>
<form action="tilmelding.asp" name=action METHOD="post" ONSUBMIT="return Checkform(this);">

  <p>
  <input type="hidden" Name="Mode" Value="opret">
  <input type="hidden" Name="guest_id" Value="<% = Request("guest_id")%>">

  <span class="menu">Fornavn: </span><br>
  <INPUT type="text" name=navn>
  <span class="style1">*</span><br>
  <br>

  <span class="menu">Efternavn : </span><br>
  <input type="text" name=efternavn>
  <span class="style1"><span class="style2">*
  </span><br>
  <br>
  </span><span class="menu">Firmanavn</span><span class="style1"><br>
  <INPUT name=firmanavn type="text" id="firmanavn">
  *<br>
  <br>
  <span class="menu">CVR</span><br>
  <INPUT name=CVR type="text" id="CVR">
  <br>
  </span><span class="menu">Adresse <br>
  </span><span class="style1">
    <INPUT name=adresse type="text" id="adresse">
*  </span></p>
  <table width="50%"  border="0">
    <tr>
      <td width="35%"><span class="menu">Postnr</span>      <input name=postnr type="text" id="postnr" size="4" maxlength="4"> <span class="style1">*
      </span></td>
      <td width="65%"><span class="menu">Bynavn</span>        <input name=bynavn type="text" id="bynavn2">

      </td>
    </tr>
  </table>
  <p><span class="menu">E-mail : </span><br>
    <INPUT type="text" name=email>
    <span class="style1">*</span></p>
  <p>&nbsp;</p>
  <p>  <span class="menu">Navn p&aring; tilmeldte person 1</span> <br>
    <INPUT name=pers1 type="text" id="pers1" value="" size="40">
    <br>
    <span class="menu">Navn p&aring; tilmeldte person 2
    </span><br>
    <INPUT name=pers2 type="text" id="pers2" value="" size="40">
    <br>
  Gentag din email adresse til kontrol <br>
  <INPUT name=pers3 type="text" id="pers3" value="" size="40">
  </p>
  <p>    <br>

    <span class="menu">Kommentar : </span><br>
    <TEXTAREA rows=4 cols=35 name=comments>
    </TEXTAREA>
  </p>
  <p>&nbsp;</p>
  <p><br>
    <br>
    <input type="Submit" Value="Send" name=Submit1>
    <input type="Reset" Value="Slet" name=Reset1>
    <br>
  </p>
</form>

<% End If

%>

</body>
</html>
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
23. september 2005 - 12:45 #7
Jeg kan ikke forklare hvorfor pers3 ikke kommer med.

Men se lige på det jeg skrev i http://www.eksperten.dk/spm/650113

Du får stadig ikke lukket forbindelsen til databasen, og det bliver et problem for dig så snart der kommer bare lidt besøgende på siden.

Desuden er der en del måder at få det til at fejle. Hvis jeg nu skriver

Peter O'Toole

i pers1. Så får du en fejl, pga. at der er ' i navnet.

Eller hvis jeg skriver

' + SELECT TOP 1 email FROM guestbook + '

i samme felt, så får jeg en anden brugers emailadresse

Begge dele klares ved at bruge "min" metode
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
23. september 2005 - 12:45 #8
' + (SELECT TOP 1 email FROM guestbook) + '

- skulle det være
Avatar billede kbs2 Nybegynder
23. september 2005 - 14:10 #9
Skal lige have det sidste uddybbet. hvis du indtaster ' + (SELECT TOP 1 email FROM guestbook) + ' i mail feltet, hvad sker der så siger du?
Avatar billede kbs2 Nybegynder
23. september 2005 - 14:29 #10
hvis jeg bruger din metode, er det sådan nogenlunde sådan?

<html>
<body>
<%
if request ("mode") = "opret" then

  OpenConn("guestbook.mdb")
  Dim Com, Rec
  Set Com = Server.CreateObject("ADODB.Command")
  Set Rec = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
  Com.ActiveConnection = Conn

  Com.CommandText = "SELECT TOP 1 navn, efternavn, bynavn, postnr, comments, email, firmanavn, CVR, adresse, pers1, pers2 FROM guestbook"

  Rec.Open Com, , 3, 3
  Rec.AddNew

  Rec("navn") = request("navn")
  Rec("efternavn") = request("efternavn")
  Rec("bynavn") = request("bynavn")
  Rec("postnr") = request("postnr")
  Rec("comments") = request("comments")
  Rec("email") = request("email")
  Rec("firmanavn") = request("firmanavn")
  Rec("CVR") = request("CVR")
  Rec("adresse") = request("adresse")
  Rec("pers1") = request("pers1")
  Rec("pers2 ") = request("pers2")

  Rec.Update

  Rec.Close
  Conn.Close
  Set Conn = Nothing
  Set Com = Nothing
  Set Rec = Nothing

  Besked = "<font size=2>Vi har modtaget din tilmelding. Du vil høre fra os snarest</font>"

end if
%>
<form action="tilmelding8.asp" name=action METHOD="post">

      <input name="navn" type="text" id="navn3">
      <br>
      <input type="submit" name="Submit" value="Submit">
              </form>
              </body>
              </html>
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
26. september 2005 - 09:58 #11
Ja, blot skal der jo være et felt der hedder mode med værdien "opret", ellers sker der ingenting ...