Avatar billede mik28 Seniormester
23. september 2005 - 09:29 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problem med placering af pinger

Hej Eksperter,

Jeg er faret vild i alle mine "er

buffer.append("<option value=\"" +rs.getString(""+felt+"")+ "\">TEST");

Det virker sådan set, men jeg skal også have rs.getString til at stå hvor der står TEST og så går det galt
Avatar billede mik28 Seniormester
23. september 2005 - 09:34 #1
Jeg ville jo mene at det måtte være sådan

buffer.append("<option value=\"" +rs.getString(""+felt+"")+ "\">" +rs.getString(""+felt+"") ");
Avatar billede arne_v Ekspert
23. september 2005 - 10:07 #2
buffer.append("<option value=\"" + rs.getString(felt)+ "\">" + rs.getString(felt));

virker rigtig
Avatar billede arne_v Ekspert
23. september 2005 - 10:08 #3
og den her slags er nemmere i JSP end i servlet !

:-)
Avatar billede mik28 Seniormester
23. september 2005 - 10:10 #4
Tak for det. Det er nu bare en klasse med metoder til at danne forskellige ting. I dette tilfælde er det en dropdownboks :-)
Avatar billede mik28 Seniormester
23. september 2005 - 10:13 #5
buffer.append("<option value=\""+rs.getString(""+felt+"")+ "\">"+rs.getString(""+felt+"")+"\n"+" ");
Avatar billede mik28 Seniormester
23. september 2005 - 10:14 #6
Jubiiii det virker
Avatar billede arne_v Ekspert
23. september 2005 - 10:16 #7
hvorfor ligger du "" til feltnavn ?
Avatar billede mik28 Seniormester
23. september 2005 - 10:19 #8
fordi værdien i getString skal stå i "", eller det er måske ikke nødvendigt. Jeg plejer at skrive getString("navnet på feltet") eller getString(1)
Avatar billede mik28 Seniormester
23. september 2005 - 10:23 #9
Det var det så ikke :-)
Avatar billede mik28 Seniormester
23. september 2005 - 10:26 #10
buffer.append("<option value=\"" + rs.getString(felt)+ "\">" + rs.getString(felt) +"\n");

må jo siges at være noget pænere. Tak for hjælpen
Avatar billede arne_v Ekspert
23. september 2005 - 10:27 #11
du kan bruge enten "fastnavn" eller variabelnavn men ""+variabelnavn+"" er det samme
som variabelnavn
Avatar billede mik28 Seniormester
23. september 2005 - 10:28 #12
lægger du et svar :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
23. september 2005 - 12:23 #13
kommer her
Avatar billede jsoegaard Nybegynder
23. september 2005 - 15:20 #14
Hvorfor benytter du ikke, at du kan appende til din buffer flere gange?
Altsaa noget som:
buffer.append("<option value=\"").append(rs.getString(felt)).appned("\">").appned(rs.getString(felt)0.appned("\n");

Det betyder du ikke laver saa mange String objecter.

mvh Jan