Avatar billede sonos Nybegynder
23. september 2005 - 08:55 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

link til starten af et dokument navn.

jeg har et felt i excel hvor der feks. står "vis doc" det laver jeg til et hyperlink som så peger på et doc. men da der nogle gange kommer en ny version, så vil jeg gerne undgå at skulle opdatere mit hyperlink. derfor vil jeg gerne kunne linke til starten af filnavnet. Feks. dokument_01 så skal linket kun linke til dokument uden _01. Kan man det???

Mvh.

Sonos
Avatar billede kabbak Professor
23. september 2005 - 09:42 #1
Public Sub OpenWordDoc()
'Husk en reference til word.
'Tools > references
'  Find Microsoft Word X.X object library

Dim objWord As Word.Application
Dim docWord As Word.Document
Set objWord = New Word.Application
Doc = Dir("C:\Dokumenter\Dokument_??.doc") ' ret til din fil og sti, de 2 ?? er wildcards og skal blive der
objWord.Visible = True
Set docWord = objWord.Documents.Open(Filename:="C:\Dokumenter\" & Doc) ' samme sti her
End Sub

Lav en knap til makroen
Avatar billede kabbak Professor
23. september 2005 - 09:43 #2
du kan ikke lave det i hyperlinks
Avatar billede sonos Nybegynder
23. september 2005 - 10:56 #3
Virker den her kode, så jeg kan oprette flere makroer der har samme funktion bare til forskellige doc's??
Avatar billede sonos Nybegynder
23. september 2005 - 11:06 #4
Den skriver

Runtime error '5121':
application or objekt defined error

hvad har jeg lavet galt??
Avatar billede sonos Nybegynder
23. september 2005 - 11:08 #5
Jeg fandt ud af det, havde glemt en _ efter dokument navnet
Avatar billede sonos Nybegynder
23. september 2005 - 11:09 #6
hvordan navngiver jeg den her macro?? så jeg kan finde den.
Avatar billede sonos Nybegynder
23. september 2005 - 11:18 #7
eller hvordan navngiver jeg macro nr 2 med samme funktion??
Avatar billede sonos Nybegynder
23. september 2005 - 11:30 #8
smid lige et svar, for det du har kommet med virke jo, jeg har bare lige de der andre spørgsmål også :)
Avatar billede kabbak Professor
23. september 2005 - 14:15 #9
du kan jo bare navngive makroerne med dokument navnene, så kan du kende dem fra hinanden.
Avatar billede sonos Nybegynder
23. september 2005 - 15:33 #10
Hvordan det??

Jeg er ikke så stærk på det område
Avatar billede kabbak Professor
23. september 2005 - 15:57 #11
Public Sub DokumentTing()
Dim objWord As Word.Application
Dim docWord As Word.Document
Set objWord = New Word.Application
Doc = Dir("C:\Dokumenter\Ting_??.doc") ' ret til din fil og sti, de 2 ?? er wildcards og skal blive der
objWord.Visible = True
Set docWord = objWord.Documents.Open(Filename:="C:\Dokumenter\" & Doc) ' samme sti her
End Sub

Public Sub DokumentSager()
Dim objWord As Word.Application
Dim docWord As Word.Document
Set objWord = New Word.Application
Doc = Dir("C:\Dokumenter\Sager_??.doc") ' ret til din fil og sti, de 2 ?? er wildcards og skal blive der
objWord.Visible = True
Set docWord = objWord.Documents.Open(Filename:="C:\Dokumenter\" & Doc) ' samme sti her
End Sub

du kopierer bare den første og retter i navnene.

bare fortsæt som vist herover, intil du ikke skal bruge flere
Avatar billede kabbak Professor
23. september 2005 - 15:58 #12
Og tak for point