Avatar billede svdelle Nybegynder
23. september 2005 - 02:05 Der er 5 kommentarer

Syntax for AUTOINCREMENT

Jeg har en database med et felt ID, som er AUTONUMBER.

Hvad er syntax for at indsætte ny record, uden at skulle bekymre sig om autonummerering?

Jeg bliver ved med at få en fejlmelding om, at der mangler en værdi for ID ... og hvis jeg undlader både ID og dens værdi, brokker Access sig også ...

INSERT INTO table (ID, Field1, Field2, Field3) VALUES (ID, 'text', 'text', 'text')

Hvad skal jeg skrive under (VALUES) ID for at Access automatisk indsætter nyt nummer. Det er til at blive vanvittig af, at så simpel en ting skal ta' fucking timer af finde ud af ...
Avatar billede kjulius Novice
23. september 2005 - 02:11 #1
Du skal bare undlade at bruge Id feltet. Det bliver automatisk tildelt et nummer.

INSERT INTO table (Field1, Field2, Field3) VALUES ('text', 'text', 'text')
Avatar billede svdelle Nybegynder
23. september 2005 - 02:24 #2
Nej, desværre ikke. Det var også hvad jeg troede. Men det gi'r mig denne fejl:

Syntax error (missing operator) in query expression 'ID ='.

Og det er når jeg udelader værdider for både Field(ID) og Værdi(for ID) ... og så skal det nok lige præciseres, at det er asp.net. Men det burde ikke gi' nogen forskel, så vidt mit hoved fungerer!?
Avatar billede svdelle Nybegynder
23. september 2005 - 02:39 #3
Sorry, det er mig der er en idiot ... fejlen opstod i det dokument jeg redirectede til. Var der noget der sagde overblik?

Du skal sgu ha' point fordi jeg er en klovn. Hvordan er det lige det fungerer det hér med point?
Avatar billede kjulius Novice
23. september 2005 - 02:42 #4
Så er jeg nødt til at lægge et svar... :-)
Avatar billede svdelle Nybegynder
23. september 2005 - 02:52 #5
Svaret, "jeg er en idiot", er accepteret ... (ü)