Avatar billede lsp75 Nybegynder
22. september 2005 - 19:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

sortering efter dato?

Hej ekspert :-)

Jeg har på en web side lavet en liste over kommentarer:
http://www.petersenspadder.dk/kommentar.php

Hvordan får jeg sorteret kommentarene således, at den nyeste kommentar ligger i toppen?

Her er uddrag af koden:

    echo "<tr>";
    echo "<td>Dato: $arrQuerydata[2]</td>";
    echo "</tr>";
    echo "<tr>";
    echo "<td><span class=\"kommentar\">$arrQuerydata[0]</span><br><br></td>";
    echo "</tr>";
    echo "<tr>";
    echo "<td>Skribent: $arrQuerydata[1]<br><br></td>";
    echo "</tr>";

Hilsen Lise
- nybegynder i PHP
Avatar billede jaw Nybegynder
22. september 2005 - 19:08 #1
Din query tilpasser du ca. således:
SELECT * FROM tabel WHERE emne = 1 ORDER BY id DESC
eller
SELECT * FROM tabel WHERE emne = 1 ORDER BY tid DESC
Avatar billede coderdk Praktikant
22. september 2005 - 20:09 #2
I stedet for at bruge $arrQuerydata[1] er det tit flottere at bruge $arrQuerydata['skribent'] - Du bruger bare mysql_fetch_assoc() i stedet for hvad du bruger nu, til at hive ud :)

I øvrigt kan du gøre som jaw skriver i sit sidste forslag, *hvis* du har brugt en DATETIME, TIMESTAMP eller INT til at gemme dato/tid for kommentaren. Eller hvis du har brugt tekst i et sortérbart format - Det lader til (efter et kort kig på din side) at du har gemt dato i dd. m. yyyy format, og det kan der ikke sorteres i (effektivt).
Mit forslag er at du laver et nyt felt i databasen, og sætter et bedre format ind (DATE/INT/TIMESTAMP) og sletter det gamle felt ;)
Avatar billede lsp75 Nybegynder
30. september 2005 - 08:28 #3
Tak for svarene - jeg vælger den sidste løsning :-)
Avatar billede lsp75 Nybegynder
30. september 2005 - 08:30 #4
hov - jeg kom til at give points til mig selv :-(
Hvordan vælger man, hvem man vil give points?
Avatar billede coderdk Praktikant
30. september 2005 - 08:32 #5
Du beder dem der har givet svaret om et svar, og accepterer det ;) Men behold du dem bare denne gang :)
Avatar billede jaw Nybegynder
30. september 2005 - 10:26 #6
Det' ok :)