Avatar billede 1nz4n3 Nybegynder
22. september 2005 - 15:12 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

hvad er fejlen

Hvad er fejlen?

import java.awt.*;
import java.applet.*;
import java.util.*;

public class test extends Applet {

public indsaet(String navn, int alder) {
System.out.println(""+navn+" du er "+alder+" år!");
}

public void main(Graphics g) {
g.drawString("test, se console!");
new indseat("Bjarke",19);
}
Avatar billede 1nz4n3 Nybegynder
22. september 2005 - 15:13 #1
mener

public void paint(Graphics g) {
g.drawString("test, se console!",100,100);
new indseat("Bjarke",19);
}
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2005 - 15:27 #2
klassen hedder test men du kalder din constructor for indsaet ?

det hænger ikke sammen
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2005 - 15:27 #3
men ellers er det en god ting at poste den komplette fejl besked
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
22. september 2005 - 16:03 #4
Der er mere end det. En main-metode skal være static og tager argument på formen (String[] args) ikke (Graphics g). Du skal have gang i en JFrame(el. Frame) for at tegne grafik, og indholdet af indsaet-metoden lægger ikke ligefrem op til at der er tale om en constructor (som opretter et objekt).
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2005 - 16:05 #5
han extender Applet (som extender Frame) og har selv rettet main til paint
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
22. september 2005 - 16:05 #6
Jeg kan se at du extender Applet. Der kan du også tegne grafik på. Den metode, der kaldes når du oprettet en Applet hedder init(). Den kan du bruge hvis du vil tegne grafik.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2005 - 16:16 #7
init erstatter constructor, men bruger man drawXxxx så skal de være i paint
og ikke i init
Avatar billede zulaff Nybegynder
24. september 2005 - 16:56 #8
Hvis jeg forstår programmet ret, vil du lave et applet, der skriver: "test, se console!", Og så udskrives der i consollen: "Bjarke du er 19 år!".

drawString tager string,int,int som argument. De sidste to argumenter angiver positionen hvor den skal tegne strengen (du kan evt sætte dem begge til 10).

new er et nøgleord der bruges til at konstruere et objekt, men indsaet er en metode, som du forøvrigt har du også stavet forskelligt, i deklerationen af metoden, og kaldet af den. Slet new, og ret stavefejlen så skal det nok virke.
Avatar billede zulaff Nybegynder
24. september 2005 - 16:57 #9
Du mangler også at skrive hvad indsaet returnerer (void hvis den ikke returnerer noget).
Avatar billede 1nz4n3 Nybegynder
29. september 2005 - 21:44 #10
ok