Avatar billede kometen79 Nybegynder
22. september 2005 - 14:37 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Søgemaskine optimering

Hvordan kan man optimere sin webside til søgemaksinerne, jeg er klar over brugen af META tags, men hvordan det optimeres, jeg faldt over denne her fra Scannet, hvordan gør de for eksempel? Der er gode point, så lad os få gang i debatten ;)

http://www.scannet.dk/soegeoptimering.asp
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. september 2005 - 14:39 #1
kig under artikler-søgemaskiner

så har Bufferzone skrevet en række gode artikler du bør læse
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. september 2005 - 14:40 #2
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
22. september 2005 - 15:01 #3
Du får intet ud af Meta-tags. De blive ignoreret af søgemaskinerne fordi de er alt for nemme at misbruge...
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. september 2005 - 15:29 #4
Helt generelt bør man holde sig fra alle automatiserede/scriptede løsninger, primært af to grunde.

Dels bryder søgemaskinerne sig ikke om disse auto løsninger, især ikke hvis de betyder at sider, der ikke har godt indhold til deres brugere kommer højt op med "snyd". Da auto løsninger ofte errelativt lette at genkende, har der faktisk været eksempler på at sites der benyttede den slags blev bannet.

Dels vil du hurtigt opdage at det kun er relativt få søgemaskiner der giver trafik, og da auto løsningerne næsten altid tilmelder og optimerer udfra et bredt gennemsnit og ikke specifikt til den enkelte søgemaskine, giver de ikke gode nok resultater.

Du bør koncentrere dig om optimering i hånden til det relativt lille antal søgemaskiner der giver trafik. Det kan langt bedst betale sig på langt sigt
Avatar billede kometen79 Nybegynder
25. september 2005 - 00:27 #5
Hej, tak for de gode råd, men hvad mener du med automatiserede løsninger? Er det for eksempel det som Scannet gør? Hvad kan man for eks. gøre for at få en bedre placering i Google?
Avatar billede kometen79 Nybegynder
26. september 2005 - 23:28 #6
har du yderligere info
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. september 2005 - 08:11 #7
Automatiserede løsninger er alle løsninger baseret på et program eller en web side hvor du taster oplysninger ind og så genereres kode eller der tilmeldes til søgemaskiner.

Måden at gøre det på at i virkeligheden ret enkel.

1. finde de 3 til 5 maskiner der givertrafik
2. find de søgeord dererrelevant for dit site (læs artiklen om søgeord)
3. skriv indhold, meget indhold, rigtig meget indhold. hver side skrevet optimeret til et af dine søgeord, gerne flere forskellige sidet til et søgeord, ikke så gerne flere søgeord på en side.
4. optimer dit site helt generelt, koder, indhold og links
5. skal externe links
6. følg op på dine resultater og tweak din optimering så din placering bliver bedre og bedre.

Når jeg skriver optimer, så mener jeg optimer til de få søgemaskiner der faktisk giver trafik. Især selve tilmeldingen skal tilpasses til den enkelte maskine og dette bør gøres med omhu.
Avatar billede triple-x Nybegynder
27. september 2005 - 14:39 #8
nu vi snakker scannets SEO tilbud ville jeg læse denne tråd

http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=796&pageNo=4

det lyder ikke til de er helt stuerene :)
Avatar billede kometen79 Nybegynder
27. september 2005 - 17:01 #9
Så begynder tingene at falde på plads, det er en god debat og er ikke meget for at stoppe her, da der sikkert er meget mere til emnet. Men ønsker I at stoppe skal i bare smide et svar så er der point.
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. september 2005 - 17:04 #10
Mikkel deMib Svendsen ved hvad han taler om, han er en af pingerne inden for SEO i dk
Avatar billede triple-x Nybegynder
27. september 2005 - 17:06 #11
jeg skal ikke have point :) men ellers kan du jo deltage i debatten på Amino, som bufferzone siger så er Mikkel DeMib en guru ligesom bufferzone. Så de ved begge hva de snakker om.
Avatar billede kometen79 Nybegynder
03. oktober 2005 - 12:48 #12
ok, det vil jeg gøre tak for de gode råd.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. november 2005 - 23:58 #13
der er kommet en ny artikel du kan have gavn af

http://exp.dk/artikler/836
Avatar billede kometen79 Nybegynder
19. december 2005 - 11:32 #14
Tak for det, det er en god artikel.