Avatar billede bbe1379 Nybegynder
22. september 2005 - 10:20 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Sende lang variabel på HTML-side

Hey,
Hvem har en god løsning til at sende en variabel, som indeholder en ordentlig bunke HTML til en html-side.

Problemerne - som jeg ser det - er, at variablen vil være alt for lang til at sende via URL'en, samt at man ikke rigtigt kan fange en form-POST fra en statisk html-side.

Det skulle desiden gerne åbne i et pop-up vindue, men det må være en detalje.
Avatar billede _k Nybegynder
23. september 2005 - 10:20 #1
Det kan godt være at det er halvtidligt fredag morgen, men jeg er lost. Hvad er det du vil? Sende html til en html-side? Hvad skal html'en bruge html'en til? Og hvorfor tror du at du kan bruge et post-header eller en get-streng til noget som helst? Det fatter html'en jo ikke en dyt af (medmindre du har noget fancy java-script, der kan få dig lidt på vej)

Sidder du ikke med et server side scripting sprog som du kan bruge?

Nå, men svaret er nok under alle omstændigheder LoadVars. Her kan du post'e eller smide get-strenge afsted til du er helt blå i hovedet ;o)
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
23. september 2005 - 10:36 #2
:)
Ja, spørgsmålet var måske lidt kryptisk. For meget kaffe.....

Jeg har en masse tekst i en flash-applikaion. Det skal sættes printvenligt op på en HTML-side, men der er ikke noget server side scripting sprog tilgængeligt.

Jeg havde håbet at flash havde en smart "make-htmlpage-from-var-and-print()" funktion
Avatar billede _k Nybegynder
23. september 2005 - 10:45 #3
Desværre. Flash kan sagtens sende dig ud til en masse statiske sider alt afhængigt af hvad du har lavet i din Flashfilm. Men Flash kan ikke lave en hjemmeside for dig. Hvis det er en relativ simpel opsætning, er det dog ikke umuligt at lave noget med JavaScript i stedet, men det bliver med garanti usandsynlig omstændeligt.

Er det fordi det skal køre offline at serverside scripting ikke er tilgængeligt? For det ville klart være den løsning jeg selv ville gå efter.
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
27. september 2005 - 09:10 #4
nope, ingen server side.
Det er indholdet af 30-40 variabler og outputtet er noget i stil med

<div class="head"> headvar_1 </div>
<div class="cont"> contvar_1 </div>
<div class="reply"> replyvar_1 </div>
<div class="break"></div>
<div class="head"> headvar_2 </div>
<div class="cont"> contvar_2 </div>
<div class="reply"> replyvar_2 </div>

...så kan jeg nemlig lave layoutet med CSS. Nogle gode ideer eller links til eksempler? - jeg har ikke kunne finde noget.
Avatar billede _k Nybegynder
27. september 2005 - 09:30 #5
Nu er vi så efterhånden havnet derude, hvor jeg ikke kan bunde ;o)

Men i princippet kan du fra Flash kalde nogle JavaScript-funktioner i html'en. Altså med en almindelig getURL() smide argumenter med så JavaScriptet kan bygge din side - som sagt: ekstremt omstændeligt, men i princippet lad-sig-gørligt. Syntaksen er noget i retning af:
getURL("java script:funktion(argument)");

Om du kan bygge med CSS kan jeg ikke svare på, men mon ikke?

Men hvad er det egentlig præcis du vil? Altså helt overordnet, hvad er det du prøver at lave? For det kunne jo være, at der var en lidt nemmere løsning.....
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
27. september 2005 - 09:37 #6
Det er en udskrift-venlig side, som skal se pæn ud og har nogle lidt specifikke krav til opsætning.
Avatar billede _k Nybegynder
27. september 2005 - 09:42 #7
Og opsætningen er afhængig af brugerens input?
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
27. september 2005 - 09:50 #8
Tjaa, altså layoutet er det samme, men indholdet afhænger bl.a. af, hvad brugeren selv har indtastet i flash'en
Avatar billede _k Nybegynder
27. september 2005 - 10:49 #9
Med fare for at gentage mig selv, lægger sådan en funktionalitet lige til serverside-højrebenet (fordi det er forsvindende lidt der skal laves)..... medmindre naturligvis at din applikation skal køre som projector på brugerens computer?
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
27. september 2005 - 10:54 #10
nej, det er ikke derfor. Jeg har kun adgang til at placere html og swf-filer på serveren. I værste fald skal siden der fanger variablerne køre server side på en anden ekstern server, men det ville være rigtigt snasket
Avatar billede _k Nybegynder
27. september 2005 - 11:05 #11
Lyder rimelig restriktivt ikke at måtte smide en smule php eller asp på sin side :o(

..og jeg er enig i, at det ville være en anelse "snasket" at smide brugeren hen på en anden server. Men skal skal det bare være en opstillet "udskrift"-side der popper op i et vindue uden adresselinje, er det da værd at overveje. Især hvis det kan spare dig for flere dages endnu mere snasket JavaScript-udvikling.....
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
27. september 2005 - 11:10 #12
ja, det er noget Lotus Notes-apparat, og det gør jo ikke sagen bedre :)

Jeg lader spørgsmålet være åbent et par dage endnu - måske har nogen haft samme udfordring.

Smid et svar, så fordeler jeg lidt point når jeg lukket spørgsmål.

Tak for forsøget.
Avatar billede _k Nybegynder
27. september 2005 - 11:52 #13
Yep, det kunne jo være at nogen havde siddet med det samme....

Held og lykke med det....
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
29. oktober 2005 - 19:48 #14
..det var ikke meget brugbart der kom. Tak alligevel